حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آماده سازی ۱۱۰مسجد آذربایجان شرقی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف
    02 بهمن 1401 - 10:33
    شناسه : 1259
    مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد؛ حبیب طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از آماده سازی بیش از ۱۱۰ مسجد استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام سید محمود حسینی صبح امروز شنبه در جلسه ستاد اعتکاف آذربایجان شرقی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: اعتکاف یکی از رویش های مهم انقلاب اسلامی است.

    وی با بیان اینکه یکی از روش های توسعه معنویت در جامعه برگزاری آیین اعتکاف است، ادامه داد: حضور جوانان و نوجوانان در این آیین چشمگیر است.

    حسینی با تاکید بر اینکه مراسم معنوی اعتکاف امسال با نقش ویژه گروه‌های مردمی و با تسهیل‌گری اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان همچنین هماهنگی های لازم را برای حضور سخنرانان برجسته کشوری و استانی در مساجد انجام داده است.

    آماده سازی ۱۱۰مسجد آذربایجان شرقی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف

    وی از آماده سازی بیش از ۱۱۰ مسجد شهری و روستایی آذربایجان شرقی ویژه خواهران و برادران برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

    نحوه ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف

    حبیب طاهری دبیر اجرایی ستاد اعتکاف استان نیز در این جلسه گفت: شش مسجد ویژه اعتکاف دانشجویی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. همچنین اعتکاف دانش آموزی نیز در استان پیش بینی شده است.

    وی ادامه داد: سه تا ۱۲ بهمن ماه مصادف با یک تا ۱۰ ماه رجب مساجد آماده ثبت نام از علاقه مندان برای حضور در آیین معنوی اعتکاف هستند. همچنین ثبت نام به صورت مجازی نیز از طریق سایت تبیان انجام می شود.

    طاهری افزود: سایت تبیان به نشانی www.tebyan.net مرجع اطلاع رسانی آیین اعتکاف است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.