حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • نگاه تمدنی به «اعتکاف» در اولویت برنامه‌های ستاد اجرایی باشد
    28 دی 1401 - 10:30
    شناسه : 1162
    مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: نگاه تمدنی به «اعتکاف» و محوریت بخشی به جایگاه اجتماعی مساجد در اولویت برنامه های ستاد اجرایی باشد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام قاسم جعفرزاده عصر دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی اعتکاف در سخنانی آمادگی معنوی برای درک فضائل ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را در برپایی مراسم معنوی اعتکاف عنوان و اظهار کرد: فریضه اعتکاف از ابتدای نزول قرآن به عنوان یک دستور دینی برای سوق دادن فرد، خانواده و جامعه به سمت معنویت توصیه شده است.

    وی بر ضرورت جریان سازی و اطلاع رسانی گسترده مراسم معنوی اعتکاف در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: معنویت و خلوت با معبود نیاز و گم شده بشریت در عصر کنونی است و درمان بسیاری از مشکلات در تمسک جستن به درگاه الهی است که اعتکاف از جمله راه‌های تقرب به ذات احدیت است لذا آماده سازی و اطلاع رسانی برای برپایی باشکوه این مراسم به عنوان گام اول باید به نحو احسن انجام شود.

    سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت کمیته محتوا بخشی اعتکاف را بر عهده دارد

    مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تدوین برنامه‌های اجرایی و تلاش برای برگزاری شایسته مراسم اعتکاف را از دیگر ضرورت‌های اجرایی ستاد اعتکاف عنوان کرد و گفت: برنامه‌های اجرایی در ایام اعتکاف در بخش‌های مختلف اعم از پذیرش، تغذیه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تأمین امنیت و سلامت معتکفین طبق برنامه ریزی بر عهده اعضای ستاد برگزاری اعتکاف متشکل از نیروهای مردمی و نمایندگان ادارات فرهنگی است.

    حجت الاسلام جعفرزاده گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول کمیته محتوا بخشی به مراسم اعتکاف، سخنرانان و مشاوران دینی اعم از برداران و خواهران را به مساجد محل اعتکاف اعزام می‌کنند تا در غنابخشی به حضور معنوی معتکفین تأثیر گذار باشد.

    تشکیل شبکه «جهادگران معنوی اعتکاف» در راستای جهاد تبیین

    مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به اقدامات فرهنگی پس از مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: پس از اجرای مراسم اعتکاف معتکفین و فعالان اجرایی این مراسم در شبکه ای منسجم در راستای جهاد تبیین ثبت می‌شوند تا پس از اعتکاف نیز برنامه‌های فرهنگی با استمرار ادامه یابد.

    نگاه تمدنی به «اعتکاف» در اولویت برنامه‌های ستاد اجرایی باشد

    حجت الاسلام جعفرزاده نگاه تمدنی به اعتکاف را اولویت اصلی ستاد اجرایی عنوان کرد و گفت: مسجد به عنوان مامن و جایگاه اجتماعی باید در رأس امور قرار گیرد همانگونه که مساجد جامع هر شهر ارجحیت در برگزاری اعتکاف دارد باید تمدن سازی در راستای اجرای اعتکاف با در نظر گرفتن نقش اجتماعی مساجد صورت گیرد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش توجه به دانش آموزان و نسل جوان جامعه را در مراسم اعتکاف مهم برشمرد و افزود: دشمن همواره در صدد فاصله انداختن بین معنویت و نسل جوان است اما هرگز در این توطئه خود موفق نشده است چرا که همگان شاهدیم در هر موقعیتی که فعالیت فاخر و برنامه‌های شاخص فرهنگی اجرا شده جوانان استقبال گسترده ای داشته و همواره در پذیرش مبانی دینی و فرهنگی پیشقدم هستند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان از ادارات عضو در ستاد اجرایی مراسم اعتکاف از جمله صدا و سیما خواست نسبت به اطلاع رسانی، پوشش خبری و انعکاس رسانه‌ای این مراسم اقدامات لازم را انجام دهند.

    به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این جلسه از خادمین اعتکاف سال‌های گذشته با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.