حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • نهادهای فرهنگی قزوین هیچ کمکی برای برگزاری اعتکاف نکردند
    06 بهمن 1401 - 10:41
    شناسه : 1473
    دبیر ستاد اعتکاف قزوین: حجت‌الاسلام امیر رحیمی نیارکی دبیر ستاد اعتکاف قزوین گفت: به غیر از دفتر نماینده ولی فقیه و تبلیغات اسلامی دیگر دستگاه‌های متولی در استان قزوین هیچ کمکی برای برگزاری اعتکاف نکردند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام امیر رحیمی نیارکی اظهار کرد: امسال بعد از سه سال محرومیت مردم از آئین اعتکاف در ماه رجب شاهد برگزاری آن در مساجد شهر قزوین خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه پیش بینی حضور ۳ هزار نفری را در شهر قزوین داریم، افزود: این مراسم در ۸ مسجد شهر قزوین برگزار خواهد شد.

    دبیر ستاد اعتکاف قزوین ادامه داد: شاهد برگزاری اعتکاف دانش آموزی دخترانه و همچنین اعتکاف کانون‌های جوانان در مساجد هستیم که در نوع خود برای اولین بار در قزوین انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه اعتکاف دختران دانش آموز زیر ۱۶ سال در مسجد موسی ابن جعفر (ع) شهر قزوین برگزار می‌شود، بیان کرد: اعتکاف دانشجویی شهر قزوین در حسینیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین برپا خواهد بود.

    رحیمی تصریح کرد: اعتکاف مردان نیزبا ظرفیت یک هزار نفر در مسجدالنبی (ص) برگزار خواهد شد و اعتکاف بانوان نیز با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر در مساجد جامع، سنجیده، مسلم ابن عقیل و امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به گلایه‌ها برای دریافت ۳۵۰ هزار تومان از معتکفین برای ورودی عنوان کرد: عدم همراهی دستگاه‌ها برای کاهش هزینه‌ها باعث شد تا ورودی برای افراد رقم بالایی باشد.

    دبیر ستاد اعتکاف قزوین بیان کرد: به غیر از دفتر نماینده ولی فقیه و تبلیغات اسلامی قزوین که به خوبی و با احساس مسئولیت با ما همکاری کردند، دیگر دستگاه‌های متولی در استان قزوین هیچ کمکی برای برگزاری اعتکاف نکردند.

    وی با گلایه از اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین و همچنین شهرداری در برخورد با ستاد اعتکاف قزوین ادامه داد: عدم همراهی و احساس مسئولیت این دستگاه‌ها در قبال کار فرهنگی و دینی اعتکاف در این شهر باعث افزایش هزینه‌ها شده و بر همین اساس نیز شرمنده خیلی از مردم شدیم.

    رحیمی در پایان یادآور شد: برای ایجاد تحول در فضای دینی و فرهنگی شهر همه باید به دنبال همراهی و همکاری باشیم و فقط به دنبال رفتارهای شعارگونه نباشیم.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.