حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • مراسم اعتکاف رجبیه در حرم رضوی آغاز شد
    15 بهمن 1401 - 12:07
    شناسه : 1803
    همزمان با شب میلاد مولود کعبه؛ همزمان با شب میلاد مولی‌الموحدین، امیرالمومنین (ع)، مراسم اعتکاف رجبیه در حرم مطهر رضوی آغاز شد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    در شب میلاد حضرت علی (ع)، ۲۱۰۰ نفر در حریم امام رئوف معتکف شدند و دست استغاثه به سوی آسمان بلند می‌کنند تا دشت خشکیده وجودشان را با باران رحمت الهی سیراب کنند.

    این روزها و شب‌ها که معتکفین فرصت خلوت با معبود را یافته‌اند، تنها بخشایش گناهان و حیات دوباره در آغوش پر مهر پروردگار را می‌خواهند و برای تمام افرادی که از این فرصت محروم مانده‌اند دعا می‌کنند تا این خلوت نصیب آنها هم شود.

    مراسم اعتکاف امسال همچون سال‌های گذشته در روزهای ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب، مصادف با ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه در حرم مطهر رضوی و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

    با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم اعتکاف امسال در مسجد گوهرشاد، مسجد صدیقی‌ها و مسجد ملاهاشم برگزار می‌شود و از معتکفین با ارائه خدمات مختلف فرهنگی و مذهبی میزبانی خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.