حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آغازمراسم معنوی اعتکاف و جشنی برای پدر/استقبال دانش‌آموزان زاهدان
    16 بهمن 1401 - 7:50
    شناسه : 1998
    روز شنبه در زاهدان برگزار شد؛ افتتاحیه مراسم معنوی اعتکاف و جشن روز پدر عصر شنبه در زاهدان برگزار شد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    عصر شنبه، مراسم نمادین افتتاحیه مراسم معنوی اعتکاف و همزمان جشنی برای پدر به مناسبت ولادت با سعادت امام علی (ع) در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) زاهدان که یکی از مساجد محوری اعتکاف دانش آموزی است، با حضور مسئولان، جمعی از مردم و علما برگزار شد.

    حضور بیش از ۶ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف سیستان و بلوچستان

    مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز مراسم معنوی اعتکاف با حضور شش هزار معتکف از سحرگاه امروز در سطح استان خبر داد و گفت: معتکفین باید از فرصت به دست آمده بهترین بهره را در راستای قرب به خداوند، ببرند.

    حجت الاسلام منصور باقربیک تبریزی، با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، افزود: براساس آمار، شش هزار نفر برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از طریق سامانه‌های اعلام شده ثبت نام کرده‌اند که بیش از ۵۰ درصد از افراد ثبت نام کننده را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.

    وی تصریح کرد: براساس اطلاعات، مراسم معنوی اعتکاف در سیستان و بلوچستان در ۶۲ مسجد استان در حال برگزاری است که از این تعداد ۱۶ مسجد مختص زاهدان است.

    مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از تعداد مساجد درنظرگرفته شده برای اعتکاف، هفت مسجد به اعتکاف دانش آموزی اختصاص پیدا کرده که پنج مسجد در زاهدان و دو مسجد نیز در نقاط دیگر استان پذیرای دانش آموزان معتکف است.

    این مقام مسئول تاکید کرد: دو هزار نفر از کل آمار معتکفین مربوط به دانش آموزان است که از این تعداد هزار و ۲۰۰ دانش آموز در زاهدان معتکف شده‌اند.

    وی با اشاره به این مطلب که تا سحرگاه امروز ورود معتکفین را نیز داشته‌ایم، تاکید کرد: تا فردا صبح آمار کل مساجد جمع بندی و اطلاعات جامع از طریق رسانه‌های جمعی و گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.

    استقبال بالای دانش آموزان در اولین سال برگزاری اعتکاف اختصاصی

    مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم از استقبال بالای دانش آموزان در اولین سال برگزاری اعتکاف اختصاصی دانش آموزان در محل‌های در نظر گرفته شده خبر داد و گفت: بالاترین آمار دانش آموزان شرکت کننده را دانش آموزان دختر به خود اختصاص داده‌اند.

    حسنعلی میر عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم اعتکاف دانش آموزی در استان همزمان با سراسر کشور و برای اولین بار در سیستان و بلوچستان اجرایی شده و طی آن دانش آموزان اولین حضور خود را در مراسم معنوی اعتکاف در جمع سایر دانش آموزان تجربه می‌کنند.

    وی با اشاره به حضور دو هزار دانش آموز دختر و پسر در اعتکاف دانش آموزی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان، تاکید کرد: رویکرد امسال اعتکاف دانش آموزی استان، بصیرتی بوده و برگزاری برنامه‌های مختلفی در این خصوص به ویژه برگزاری حلقه‌های معرفتی در دستور کار قرار گرفته است.

    شایان ذکر است اجرای گروه سرود، سخنرانی مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی و غیره از جمله برنامه‌های این مراسم بوده است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.