به گزارش روابط عمومی ستاد اعتکاف کشور؛ عباس صالحی، شامگاه گذشته در نهمین هماندیشی راهبری اعتکاف که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت تجربههای میدانی در تصمیمگیریهای مؤثر گفت: فرایند اعتکاف دانشآموزی فرصتی بینظیر است که با برنامهریزی دقیق میتواند مسیر زندگی افراد را متحول کند؛ این امر مهم زمانی محقق میشود که تجربههای میدان، محور تصمیمگیری قرار گیرد و درک درستی از فضای واقعی اعتکاف داشته باشیم.
صالحی با بازگویی تجربهای از اعتکاف دانشآموزی سال ۱۳۹۲ در قم، اظهار داشت: در آن سال، خادمان دانشآموزی با هدف ایجاد تغییر ملموس در روحیه دانشآموزان، برنامهای را طراحی کردند که نتیجه آن تغییری عمیق در نگاه آنان به معنویت و ارتباط با خداوند بود؛ در جلسات ابتدایی، برخی اساتید و بزرگان معتقد بودند که تحقق تربیت سهروزه ممکن نیست، اما با یادآوری مسیری که شهدا در بازههای زمانی کوتاه طی کردند، این باور را تغییر دادیم و برنامهای تربیتی تدوین کردیم که از همان ابتدا نتایج شگفتآوری داشت.
مسئول اعتکاف دانشآموزی ستاد مرکزی اعتکاف همچنین از نقش شهیدان در اعتکافهای دانشآموزی یاد کرد و گفت: شهدا همواره الهامبخش بودهاند و یکی از محورهای اصلی تغییر نگرشها در میان دانشآموزان محسوب میشوند؛ تجربه اعتکاف سالهای گذشته نشان داد که حتی یاد و نام شهیدان در این برنامهها میتواند منشأ تحول باشد و این مسیر باید با استفاده از تجارب ارزشمند خادمان اعتکاف و همکاری اساتید برجسته ادامه یابد.
صالحی در پایان تصریح کرد: امروز نیازمند استفاده از تجربههای عملی و دانش نظری اساتید در زمینه ارتقای اعتکاف دانشآموزی هستیم؛ تنها از طریق تعامل و بهرهگیری از خرد جمعی میتوان به فرایندی تربیتی دست یافت که دانشآموزان را برای یک عمر متحول کند.
ثبت دیدگاه