حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • باسمه تعالی

    ستاد مرکزی اعتکاف از سال ۱۳۷۳ و با حضور مقام معظم رهبری در بین معتکفان مسجد مقدس جمکران و اقامه نماز صبح به امامت ایشان تشکیل شد.
    در ششمین بند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری، معنویت و اخلاق را مورد تأکید قرار داده و صف‌های طویل اعتکاف را نشان گرایش به این امر مهم بر می‌شمارند.
    در هر استان ستاد اعتکاف استانی تشکیل می‌شود که دارای شورای راهبری و شورای اجرایی برای برگزاری اعتکاف در ماه رجب و ماه مبارک رمضان است.
    ستاد مرکزی اعتکاف، علاوه بر زمینه‌سازی برگزاری اعتکاف در ایران، مرتبط با برگزاری اعتکاف در ۱۰۳ کشور جهان در سال ۱۴۰۲ است و برای ترویج فرهنگ اعتکاف، تا سال ۱۴۰۲، هفت «جشنواره بین‌المللی اعتکاف» با موضوعات علمی، ادبی و هنری برگزار کرده است.
    علاقه‌مندان به گسترش معنویت و اخلاق در جامعه می‌توانند محتوای درخواستی را در سامانه الکترونیکی این ستاد به نشانی itikaf.ir ملاحظه فرمایند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به @Kargoroohha در ایتا پیام بدهند.
    شماره تماس ۰۲۵۳۷۷۱۲۱۷۵ و شماره نمابر ۰۲۵۳۷۷۱۶۰۱۱ برای ارتباط با دفتر ستاد مرکزی اعتکاف است.