حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • استقبال نوجوانان گلستانی از اعتکاف/ ۱۵۰۰ دانش آموز معتکف شدند
    15 بهمن 1401 - 12:08
    شناسه : 1807
    مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبرداد؛ حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر در ۲۰۰ مسجد گلستان معتکف شدند که از این تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز بودند که عدد بسیار قابل توجهی است.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام عباسعلی گرزین ضمن تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر اظهارکرد: در اولین مراسم معنوی عبادی اعتکاف پساکرونا، امسال با موج استقبال مردمی به ویژه نوجوانان و جوانان روبرو بودیم.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر در ۲۰۰ مسجد استان معتکف شدند که از این تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز بودند که عدد بسیار قابل توجهی است.

    وی با بیان اینکه حدود ۹ هزار نفر از معتکفان خانم و سه هزار نفر آقا هستند، ادامه داد: بعد از هجمه چند ماه اخیر دشمنان نادان علیه ایران، دشمنانی که به جهالت و نادانی خود دل بسته بودند که بتواند مردم و جوانان ما را از آرمان‌ها و اعتقاداتشان نظام اسلامی و انقلابشان دور کنند، این حضور معنادار یک جواب محکم و دندان شکنی بر همه این خیال بافی ها بود.

    گرزین گفت: بیشترن شهرستان‌هایی که معکتفان در آن حضور دارند، گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول هستند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: امسال اعتکافات ویژه ای از جمله، مادر و دختری، پدر و پسری و اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی در استان طراحی شده که از آنها استقبال خوبی شد.

    وی افزود: در این ایام علاوه بر اینکه فرصتی را برای انس و خلوت با خدا برای معتکفان فراهم شده، تلاش می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی، حلقه‌های مختلف معرفتی و معنوی به ویژه با محوریت جهاد تبیین برگزار می‌کنیم.

    گرزین اضافه کرد: در پایان این سه روز، با آیین معنوی اعمال ام داوود، به صورت سراسری، اختتامیه اعتکاف ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و امیدواریم که اعتکاف امسال نقطه جهش معنوی و بصیرتی برای جامعه ما باشد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.