حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آیین معنوی اعتکاف در ۳۰ مسجد کاشان برگزار می شود
    07 بهمن 1401 - 11:51
    شناسه : 1507
    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان: حجت‌الاسلام بصیرتی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه مجریان اعتکاف در کاشان گفت: تعداد ۳۰ مسجد شامل شامل مساجد شهری و روستایی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه را برگزار خواهند کرد که پیش بینی می شود بیش از ۳ هزار معتکف در مراسم امسال شرکت نمایند.
    منبع : خبرگزاری شبستان

    حجت الاسلام مهدی بصیرتی گفت:  انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در رویکرد معنوی جامعه ایران پدید آورد و مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور نسل جوان اعم از دانش آموز، دانشجو و طلبه از رویش های بابرکت انقلاب اسلامی بوده است.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان افزود: این آیین معنوی امسال با حضور مردم بویژه نسل دهه هشتاد  در ۳۰ مسجد شهرستان کاشان برگزار خواهد شد.

    بصیرتی خاطرنشان کرد: آئین اعتکاف رجبیه در مساجد شهرستان کاشان به‌ویژه مساجد جامع از ۱۳ رجب هم‌زمان با ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

    دبیر ستاد اعتکاف شهرستان کاشان تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی ازجمله حلقه‌های معرفت، کرسی تلاوت و ختم قرآن و صلوات، سخنرانی روحانیون، حضور شاعران آئینی، حضور راویان دفاع مقدس ، برنامه‌های عزاداری، مناجات‌خوانی،احیاء و محافلی با موضوع معرفت افزایی، گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، مهدویت، تحلیل تاریخ اسلام، بحران جمعیت، پاسخ به شبهات و سبک زندگی اسلامی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی‌شده است.

    حجت‌الاسلام بصیرتی بابیان اینکه برگزاری مراسم اعتکاف نیازمند فراهم شدن زیرساخت ها و حمایت خیرین است افزود: شهرستان کاشان در برگزاری مراسم اعتکاف پیشرو بوده است اما علیرغم استقبال خوب مردم متدین و دیندار این خطه اماکن موجود پاسخگوی همه نیازهای معتکفین نیست و ضروری است با تدبیر خیرین جهت بهسازی فضای مساجد و تقویت آن اقدام شود.

    وی بابیان اینکه هزینه ثبت‌نام با توجه به نذورات موجود و تلاش برگزارکنندگان و برنامه های در نظر گرفته شده در هر مرکز متفاوت است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم جهت ثبت نام می‌توانند به مراکز برگزار کننده اعتکاف مراجعه کنند.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا، ضروری است مجریان برگزاری اعتکاف شیوه نامه های بهداشتی مرتبط را رعایت کنند و در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی برای معتکفین داشته باشند و معتکفین دارای بیماریهای زمینه ای یا ویروسی و تنفسی جهت رعایت حال سایر معتکفین از حضور در این مراسم خودداری کنند.

    حجت‌الاسلام بصیرتی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه مجریان اعتکاف افزود: تعداد ۳۰ مسجد شامل شامل مساجد شهری و روستایی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه را برگزار خواهند کرد که پیش بینی می شود بیش از ۳ هزار معتکف در مراسم امسال شرکت نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.