حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اختصاص ۴۰ درصدی ظرفیت مکانی به اعتکاف دانش‌آموزی در اصفهان
    11 بهمن 1401 - 13:08
    شناسه : 1617
    معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان: حجت‌الاسلام محمدرضا سرلک معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ۳۲۰ مرکز اعتکاف شهری وروستایی در سطح استان اصفهان راه اندازی می شود که ۴۰ درصد آنها به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص دارد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام محمدرضا سرلک با اشاره به وقفه دوساله برگزاری مراسم اعتکاف به علت کرونا، اظهار داشت: تا به امروز نزدیک به ۳۲۰ مرکز اعتکاف شهری و روستایی در سطح استان اصفهان آماده برگزاری این مراسم هستند که از این میان ۴۰ درصد آنها به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص دارد.

    وی افزود: در سال جاری حداقل در هر شهر استان دو اعتکاف دانش‌آموزی برگزار می‌شود که هرکدام از آنها بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند.

    معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در شهر اصفهان نیز قریب به ۶۰ مرکز برای برگزاری اعتکاف اعلام آمادگی کردند و از این میان حدود ۱۳ مرکز به طور اختصاصی برای نوجوانان و دانش‌آموزان شکل گرفته است و این میزان نسبت به سالهای گذشته افزایش مناسبی داشته است.

    وی با اشاره به ضرورت بصیرت‌افزایی در برنامه‌های فرهنگی اعتکاف، گفت: تعدادی از مبلغان تخصصی در حوزه جوان و نوجوان شناسایی شده است تا برای حضور در بین معتکفین با مراکز مربوطه هماهنگ شوند و به صورت گفتمانی، گعده و پاتوق محور در بین نوجوانان و جوانان حاضر شوند.

    حجت‌الاسلام سرلک افزود: برای اغنای محتوای فرهنگی نیز کانالی راه‌اندازی شده تا ستادهای اعتکاف از مطالب مفید و موثر در زمینه جهاد تبیین و … بهره‌مند شوند و برنامه آن دائماً در حال به روز رسانی است. همچنین کلیپ‌های تولیدی نیز تهیه شده و در اختیار مراکز اعتکاف قرار داده شده است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.