حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است
    12 بهمن 1401 - 8:45
    شناسه : 1689
    امام جمعه برازجان: حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان گفت: اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی‌های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح و برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در آیین معارفه امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) برازجان، اظهار داشت: یکی از فضیلت های ماه رجب آن است که ایام‏ البیض در آن واقع شده و سه روز اعتکاف و روزه ‏داری است.

    امام جمعه برازجان ادامه داد: انسان به‏ طور فطری در پی دستیابی به کمال و پرورش ابعاد وجودی خویش است، بنابراین خلوت گُزینی در منزل دوست گامی مهم در جهت رسیدن به این مقصد بزرگ انسانی است.

    وی بیان داشت: اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح و برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است و این سنت الهی از سالیان پیش تاکنون در بین مسلمانان وجود داشته است.

    حجت الاسلام مصلح تصریح کرد: در زمان اعتکاف انسان برای رهایی از تعلقات مادی و دلبستگی دنیوی به گوشه خلوت و دور از همه تعلقات مادی پناه می برد و با خدای خود نجوا می کند تا کدورت و زنگار را از چهره جان بزداید.

    در این مراسم که حجت الاسلام وحیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان نیز حضور داشت، حجت الاسلام احمدی به عنوان امام جماعت جدید مسجد امام جعفر صادق (ع) برازجان معرفی شد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.