حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف دانش‌آموزی با جدیت در رسانه‌ها روایت شود / دهه هشتادی‌ها می‌توانند مراسم اعتکاف را بین‌المللی کنند
    24 آذر 1402 - 11:27
    شناسه : 4104
    فعال حوزه دانش‌آموزی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین صالح پرور  فعال در حوزه دانش‌آموزی با بیان اینکه اعتکاف دانش‌آموزی نیازمند روایت جدی در رسانه‌ها است، گفت: این دهه هشتادی‌ها هستند که می‌توانند مراسم اعتکاف را بین‌المللی کنند و لازم است تا در برنامه‌ریزی‌های ستادهای استانی اعتکاف به این موضوع توجه جدی شود.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی صالح پرور در نشست تخصصی «اعتکاف دانش‌آموزی» که در هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: از صدر اسلام تا به امروز چنین پدیده‌ای از تضرع و حضور این سن از نوجوانان در مراسم اعتکاف را نداشته‌ایم و این اتفاق نیاز به روایت جدی رسانه‌ای دارد.

    وی تاکید کرد: روایت حضور پرشور دانش‌آموزان در اعتکاف از مهمترین امور است؛ این یک رویداد مهم در تاریخ بشریت است که سال گذشته در مساجد سراسر کشور رقم خورد.

    این مبلغ معارف دینی با بیان اینکه ماهیت اعتکاف و اربعین، زیارت است، گفت: در اعتکاف مومنین به زیارت خدای متعال و در اربعین به زیارت سید و سالار شهیدان می‌روند؛ همچنین راهیان نور نیز از نوع زیارت است که مردم به زیارت شهدا و مناطق عملیاتی و معنوی دوران دفاع مقدس می‌روند.

    وی تصریح کرد: به شهادت سرود سلام فرمانده، این دهه هشتادی‌ها هستند که می‌توانند مراسم اعتکاف را بین‌المللی کنند و لازم است تا در برنامه‌ریزی‌های ستادهای استانی اعتکاف به این موضوع توجه جدی شود.

    صالح پرور گفت: اعتکاف بایستی خرج جهاد تبیین شود؛ لازم است تا بدانیم که چگونه با خلوت و تضرع، وسط میدان جهاد باشیم و به فرمان مهم مقام معظم رهبری عمل کنیم.

    این فعال در حوزه دانش‌آموزی مطرح کرد: همایش شیرخوارگان که بین‌المللی شده و در ۶۰ کشور دنیا برپا می‌شود، از معجزات کودکان است که باید این ظرفیت‌ها را باور کنیم؛ در اعتکاف نیز دانش‌آموزان می‌توانند این جریان را به اوج خودش برسانند.

    وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داشته‌ایم، ابراز کرد: ۳۱ هزار هیأت دانش‌آموزی در کشور داریم که اگر همین ظرفیت با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی منسجم و درست، در اعتکاف به‌کارگیری شوند، شاهد شکوه عظیمی از مراسم اعتکاف در کشور خواهیم بود.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.