حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف در ۲۰۰ مسجد یزد برگزار می‌شود
    28 دی 1402 - 20:37
    شناسه : 4551
    حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از آماده‌سازی ۲۰۰ مسجد در سطح استان برای میزبانی از معتکفان خبر داد و گفت: ۶۰ مسجد میزبان دانش‌آموزان معتکف خواهند بود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    یزد _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگویی رسانه‌ای گفت؛ ثبت‌نام برای شرکت در آئین معنوی اعتکاف به صورت اینترنتی در سایتwww.tebyanyazd.ir از ۲۶ دی ماه آغاز شده و تا دوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

    وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای مساجد استان یزد ادامه داد: تقریبا ۲۰۰ مسجد در استان یزد برای حضور معتکفان مهیا شده و چنانچه نیاز باشد به تعداد مساجد برگزارکننده اعتکاف در استان اضافه خواهد شد.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به حضور دانش‌آموزان یزدی در آئین اعتکاف عنوان کرد: از ویژگی‌های اعتکاف امسال این است که حدود ۶۰ مسجد برای حضور دانش‌آموزان معتکف تدارک دیده شده است.

    وی مناجات و شب زنده‌داری، مجالس تلاوت قرآن و تلاوت مجلسی، شب خاطره و شبی با شهدا، برگزاری جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، جشن‌های امیرالمومنین علی علیه‌السلام و اعمال ام داوود را از برنامه های شاخص این ایام برای معتکفان برشمرد.

    نجیمی ادامه داد: معتکفان استان یزد با مراجعه به سایت تبیان که در آن تمام مشخصات مساجد استان بارگذاری شده، متناسب با اینکه از قشر دانشجو، دانش‌آموز، خواهر، بردار و … هستند، مسجد مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به ثبت نام می کنند.

    یادآور می‌شود؛ آئین معنوی اعتکاف امسال در روزهای پنجم تا هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.