حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف رزمایش اخلاقی و معرفتی است
    09 بهمن 1401 - 10:57
    شناسه : 1595
    امام جمعه بوشهر: حجت الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی گفت: اعتکاف یک رزمایش اخلاقی و معرفتی است که می‌تواند در غنای انتظار برای ظهور امام زمان (عج) اثرگذار باشد.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت الاسلام حسین حسین پور امام جمعه بخش کاکی استان بوشهر ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف یک رزمایش اخلاقی و معرفتی است که می‌تواند در غنای انتظار برای ظهور امام زمان (عج) اثرگذار باشد.

    امام جمعه کاکی با اشاره به اینکه ماموریت ما اقامه اعتکاف است، تصریح کرد: در مقام اقامه تمامی دستگاه‌هایی که باید پیگیر و پیشتیبان باشند؛ پای کار آمده‌ و همه در عرصه‌های مختلف خدماتی و فرهنگی دست به دست هم دهند تا مراسم امسال به خوبی برگزار شود.

    وی گفت: شورای راهبری برگزاری اعتکاف در سطح بخش تشکیل شده است تا ان شاءالله با هم افزایی لازم به نحو احسن مراسم امسال برگزار شود.

    در ادامه حسین اسکندری تنها، مسئول ستاد اعتکاف بخش کاکی گفت: باتوجه به روند حضور مردم در مراسم‌های مذهبی و زیارتی دیگر، پیش‌بینی می‌کنیم در اولین مراسم اعتکاف در دوران پساکرونا شاهد حضور جمعیت زیادی باشیم.

    وی تصریح کرد: امسال برنامه‌های فرهنگی اعتکاف با جشن میلاد امیرالمومنین (ع) آغاز و در نهایت با توسل به حضرت زینب(س) و اعمال ام‌داوود مانند هرسال به پایان می‌رسد.

    اسکندری تنها بیان کرد: ثبت‌نام اعتکاف از سوی حوزه های مقاومت بسیج برادران و خواهران در سطح بخش و شهرهای کاکی و بادوله، دهستان کبگان از هم‌اکنون تا روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه در حال انجام است.

    وی با اشاره به واقع شدن اعتکاف امسال در دهه فجر، گفت: اعتکاف امسال مصادف با ۱۵ تا ۱۷ بهمن‌ماه است که بصیرت‌افزایی در بستر گرامیداشت ایام الله دهه فجر در خلال برنامه‌های اعتکاف در دستور کار است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.