حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

چهارشنبه, ۳ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 July , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف مدل درستی از سبک زندگی اسلامی است
    28 دی 1402 - 11:06
    شناسه : 4485
    استاندار لرستان: فرهاد زیویار استاندار لرستان گفت: دین اسلام در ابعاد مختلف برای انسان‌ها سبک زندگی تعریف کرده است که اعتکاف نمونه‌‌ای از آن محسوب می‌شود.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، فرهاد زیویار استاندار لرستان امروز در مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی اعتکاف که در این استان برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام با همه ابعاد و احکامش برای سبک زندگی افراد الگو دارد، این مباحثی که در دستور کار قرار داده می‌شود یک سبک زندگی برای انسان‌هاست.
    وی ادامه داد: اعتکاف در معنای لفظی یعنی اقامت و ماندن در یک مکان و این موضوع در آیه ۱۲۵ سوره بقره به خوبی اشاره شده است.
    استاندار لرستان گفت: در کلام خدا اشاره شده که مکانی که در آن قرار خواهیم گرفت باید مقدس و پاک باشد، همه این‌ها حکمت‌هایی به‌دنبال دارد که صاحب نظران می‌توانند درباره آن صحبت کنند.
    زیویار خاطرنشان کرد: فردی که در یک مکان پاک و مقدس روزه‌داری و عبادت می‌کند باعث می‌شود باطنش هم از هرگونه آلودگی پاک شود، این همان سبک زندگی است که خداوند برای ما تعریف کرده است.

    استاندار لرستان در پایان گفت: از اینکه امروز اختتامیه این جشنواره در استان لرستان درحال برگزاری است بسیار خوشحالیم و یقین داریم خیر و برکت این بندگی در استان ما افزایش خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.