حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف مظهر بندگی و خود شناسی است
    06 بهمن 1401 - 10:43
    شناسه : 1477
    معاون استاندار قم مطرح کرد؛ ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: برنامه‌ریزی برای حضور پر رنگ دختران و پسران جوان که شور و شعف مضاعفی به رویداد معنوی اعتکاف می‌دهد صورت گیرد.
    منبع : خبرگزاری ایسنا

    ابوالقاسم مقیمی امروز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه در جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان با ستاد اعتکاف که در دفتر معاونت هماهنگی امور زائرین برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برکات و دست آوردهای زیادی داشته است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند جوان‌های ما پس از پیروزی انقلاب دین‌دارتر شده‌اند و احیای سنت حسنه اعتکاف از جمله مظاهر این دستاوردها است.

    معاون هماهنگی امور زائرین پرداختن به موضوع اعتکاف و تحول فکری و روحی به ویژه در جوانان را یکی از مهم‌ترین جلوه‌های معنویت عبودیت دانستند و افزودند: در حقیقت در میانه تهاجم و آلودگی‌های فکری و ذهنی رسانه‌های مختلف، اعتکاف فرصتی برای تفکر و عبادت در بهترین مکان‌های روی زمین یعنی مسجد است.

    مقیمی با اشاره به حضور پر شور مردم و بویژه جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف، هماهنگی و پیوستگی اقدامات دستگاه‌های اداری و اجرایی برای جبران کمبودهای ستاد اعتکاف را از تکلیف دستگاه‌ها در این مراسم روح بخش دانستند و از آن‌ها خواستند ارتقای کیفیت خدمات به معتکفین را در دستور کار خود قرار دهند.

    وی با اشاره به توجه ستاد اعتکاف و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان به برنامه‌های فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف افزودند: دستگاه‌های فرهنگی برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به معتکفین و تولید محتوا و اشاعه فرهنگ اعتکاف در بین مردم تلاش مضاعف کنند و از سوی ستاد اعتکاف برنامه‌ریزی برای حضور پررنگ دختران و پسران جوان که شور و شعف مضاعفی به این رویداد معنوی می‌دهند تلاش دو چندانی صورت گیرد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.