حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف نخبگان و مستعدان ویژه ماه رجب برگزار می‌شود
    12 بهمن 1401 - 11:53
    شناسه : 1715
    مراسم اعتکاف ویژه ماه رجب با حضور نخبگان و مستعدان از شنبه تا دوشنبه آینده (۱۵ تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۱) در یکی از مساجد تهران برگزار می‌شود.

    بنیاد نخبگان استان تهران درنظر دارد در راستای اجرای برنامه‌های معرفتی و هویتی با هدف ترویج فرهنگ انس با قرآن در میان اجتماع نخبگانی و اعتلای معنوی و روحی آنها، مراسم اعتکاف ویژه ماه رجب را با حضور نخبگان و مستعدان برگزار کند.

    این مراسم از روز شنبه ۱۳ رجب تا روز دوشنبه ۱۵ رجب در یکی از مساجد تهران برگزار می شود.

    بنیاد ملی نخبگان از دانشجویان مستعد و دانش‌آموختگان برتر ساکن استان تهران که علاقه‌مند به شرکت در این مراسم معنوی هستند، دعوت کردد با مراجعه به سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir و انتخاب این رویداد از قسمت «برنامه‌های استانی آینده‌سازان» موجود در کارتابل، درخواست خود را ثبت کنند.

    براساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، مهلت ثبت‌نام در این مراسم تا پایان فردا (چهارشنبه ۱۲ بهمن) تمدید شده است.

    اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه و رعایت احکام و شرایطی است. این عبادت مستحب که با نذر، عهد، قسم و مانند آن واجب می شود، زمان مخصوصی ندارد، اما انجام آن در دهه سوم ماه رمضان و همچنین در ایام البیض (۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب) توصیه شده است و رواج دارد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.