حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برپایی مراسم معنوی اعتکاف در نقاط مختلف استان یزد
    18 بهمن 1401 - 0:01
    شناسه : 2505
    مراسم معنوی اعتکاف در نقاط مختلف استان یزد برگزار شد.
    منبع : خبرگزاری صدا و سیما

    حجت‌الاسلام پورقیوم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر با حضور در جمع معتکفین در مسجد امام زاده سیدکافی روستای کافی آباد گفت: همزمان با ایام اعتکاف، این مراسم معنوی با حضور بیش از ششصد نفر معتکف در مناطق مختلف این شهرستان در حال برگزاری است.

    همچنین همزمان با ایام البیض ماه رجب مراسم معنوی اعتکاف با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در مسجد جامع روستای طزنج از توابع دهستان میانکوه شهرستان مهریز برگزار شد.

    این مراسم معنوی با حضور قریب به ۳۰ نفر با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، سخنرانی، روضه خوانی و مداحی، قرائت قرآن و بیان احکام همراه برنامه‌های خاص اعتکاف برگزار گردید.

    همچنین همزمان با ایام البیض ماه رجب مراسم معنوی اعتکاف با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان بسیجی برگزار شد.

    استاد آبایی از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به روایت و احادیث وارده از ائمه اطهار ( ع) تصمیم، توکل و تلاش را نشان از برنامه ریزی انسان‌ها برای رسیدن به اهداف زندگی و بندگی کردن و رسیدن به معرفت و شناخت خداوند و فرصتی برای بیداری و هوشیاری بندگان دانست.

    این مراسم معنوی با حضور قریب به ۵۰ نفر از بسیجیان حوزه ۲ فتح با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، سخنرانی، روضه خوانی و مداحی، قرائت قرآن و بیان احکام همراه برنامه‌های خاص اعتکاف در مسجد امام خمینی (ره) برگزار گردید.

    همچنین مراسم اعتکاف دانش آموزی در مسجد موسی بن جعفر فهرج با حضور ۵۲ تن از دانش آموزان در حال برگزاری است، در این ۳ روز دانش آموزان با معبود خود خلوت می‌کنند و به راز و نیاز می‌پردازند.

    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بافق نیز گفت: امسال از حدود ۵۰۰ معتکف در شهرستان، بیش از ۱۴۰ نفر از آن‌ها دانش آموزان دختر و پسر هستند.

    حجت‌الاسلام سمتی افزود: اعتکاف دانش آموزی در پنج مسجد شهرستان در حال برگزاری است که بیش از ۸۰ دانش آموز دختر و بیش از ۶۰ دانش آموز پسر در این مراسم شرکت کردن.

    سمتی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اعتکافی که در این مساجد برگزار می‌شود، برنامه ریزی خود دانش آموزان است و با نظر آن‌ها انجام می‌شود.

    او گفت: نماز جماعت، روزه داری، خواندن نماز جعفر طیار به سفارش رهبر معظم انقلاب، خواندن زیارت جامعه کبیره و. از کار‌هایی است که دانش آموزان در این چند روز انجام می‌دهند.

    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بافق بیان کرد: اعتکاف از سحر روز شنبه شروع شده و تا غروب روز دوشنبه ادامه دارد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.