حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برگزاری آیین اعتکاف در ۱۳۰ مسجد و حسینیه استان مرکزی
    13 بهمن 1401 - 12:40
    شناسه : 1730
    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد؛ حجت‌الاسلام مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۱۳۲ مسجد، حسینیه و مراکز فرهنگی در استان آماده برگزاری اعتکاف هستند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تقارن ایام الله دهه فجر با ماه رجب یک فرصت بی نظیر و ارزشمند است و دو عید بزرگ را در این ایام شاهد هستیم.

    وی افزود: مجموعه فعالان فرهنگی هیئت، مساجد و مؤسسات قرآنی در این راستا برنامه بسیار متنوعی در سطح استان دارند که در این ایام شاهد پویایی این مجموعه‌ها خواهیم بود.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه اعتکاف یک جریان معنوی و فرهنگی بسیار اثرگذار است، افزود: اعتکاف یکی از مهمترین برنامه‌های این ایام است که امسال باشکوه‌تر از هرسال برگزار خواهد شد و ۱۳۲ مسجد، حسینیه و مراکز فرهنگی آمادگی برگزاری اعتکاف هستند.

    وی ادامه داد: ۱۷ هزار نفر از استان مرکزی در برنامه اعتکاف ثبت نام کردند که در اراک با ۴ هزار نفر معتکف برنامه معنوی و فرهنگی اعتکاف را برگزار خواهند کرد.

    عباسی اضافه کرد: در استان مرکزی چند اعتکاف خاص دانشجویی و دانش آموزی داریم که در ۱۱ نقطه استان اعتکاف دانش آموزی و ۳ نقطه اعتکاف دانشجویان برگزار می‌شود و بیش از ۲ هزار دانش آموز در اعتکاف شرکت خواهند کرد که در مصلی اراک مراسم ویژه اعتکاف دانش آموزی برگزار خواهد شد.

    وی با اشاره به فعالیت مبلغین در ایام اعتکاف گفت: ائمه جماعت و جامعه روحانیت کمک‌های زیادی برای مدیریت بهتر محتوایی برنامه اعتکاف کمک کردند و از زحمات مبلغین استان در این ایام بهره مند خواهیم شد.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: همچنین ۱۸ مبلغ که از اساتید برجسته حوزه علمیه قم هستند در برنامه‌ها اعتکاف مهمان استان مرکزی هستند و در مراسمات اعتکاف در موضوعات مختلف جهاد تبیین، سبک زندگی و بندگی را با معتکفین مرور خواهند کرد و به شبهات و سوالات نیز پاسخ خواهند داد.

    وی خاطر نشان کرد: در شب ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) شاهد برگزاری جشن‌ها در سراسر استان خواهیم بود و هیئت‌های مختلف برنامه‌های خوبی خواهند و داشت و اجتماع عظیم هیئت‌های مذهبی در مصلی اراک برگزار خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.