حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۲ نقطه اردستان
    03 بهمن 1401 - 20:33
    شناسه : 1368
    رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان اعلام کرد؛ حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۱۲ نقطه از شهرستان اردستان برگزار می‌شود.
    منبع : خبرگزاری ایسنا

    حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آیین اعتکاف رجبیه در مساجد شهرستان اردستان از ۱۳ رجب هم‌زمان با ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه در برنامه اعتکاف سال جاری برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی و نشست‌های معرفتی با حضور سخنرانان و اساتید برپا خواهد شد، افزود: امسال مراسم معنوی اعتکاف در ۱۲ نقطه از شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و روستاهای نیسیان، موغار، کچومثقال، حسن‌آباد و… برگزار می‌شود. البته برخی افراد به‌صورت شخصی نیز در مساجد قدیمی و تاریخی شهرستان معتکف خواهند شد.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان با اشاره به برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، امسال اعتکاف دانش‌آموزی با هدف تأثیرگذاری بر روی قشر تأثیرپذیر جامعه یعنی نوجوانان در برخی مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

    طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه باید برای این سه روز برای تک‌تک لحظات دانش آموزان برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، پرسش و پاسخ، کرسی‌های قرآنی، اخلاق و تفسیر قرآن و بیان احکام از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آیین اعتکاف دانش‌آموزی در مساجد خواهد بود. همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با اداره آموزش و پرورش غیبت دانش آموزان معتکف در ایام اعتکاف موجه است.

    وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی برای تأمین مواد غذای معتکفین برای افطار و سحر با دریافت بخشی از هزینه‌ها از متقاضیان اعتکاف ثبت‌نام می‌شود، افزود: برای تأمین هزینه‌های مراسم اعتکاف مشکلاتی داریم زیرا نگاه دولت به برگزاری این‌گونه مراسم بسیار ضعیف است و با توجه به وضعیت اقتصادی، جامعه خیران تمایلی به کمک ندارند.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: برای مراسمی همچون اعتکاف هر مقدار از سوی دولت هزینه شود می‌توان بازخوردهای دینی، فرهنگی و تربیتی خوبی برای جامعه گرفت، ولی با توجه به اینکه برای برخی از مراسم و جلسات بی‌ارزش هزینه‌های زیادی می‌شود، برای مراسمی مانند اعتکاف هیچ اعتبار دولتی در نظر گرفته نمی‌شود.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.