حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۲ مسجد لامرد
    17 بهمن 1401 - 9:07
    شناسه : 2289
    رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد: حجت الاسلام حبیب باقری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد گفت: در بیش از ۴۲ مسجد شهرستان لامرد مراسم اعتکاف برگزار می شود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام حبیب باقری صبح یکشنبه ضمن تبریک میلاد مولا علی (ع) و ایام الله دهه پرفروغ فجر اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های دشمنان بر علیه جوانان و ملت ایران، به کوری چشمشان مراسم معنوی اعتکاف پرشورتر از سال‌های قبل در لامرد در حال برگزاری است.

    او اظهار کرد: در بخش مرکزی لامرد بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان با شوق و ذوق فراوان در مراسم معنوی اعتکاف حضور پیدا کرده‌اند که ۱۶ مسجد را جهت اعتکاف دانش آموزی شهر و بخش مرکزی اختصاص داده‌ایم.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سایر بخش‌ها نیز این مراسم معنوی در حال برگزاری است بیش از ۴۲ مسجد پذیرای معتکفین می‌باشد.

    حجت الاسلام باقری با بیان این مطلب که بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر معتکف در بخش‌ها در ۱۲ مسجد در حال اعتکاف و راز و نیاز با معبود خویش هستند خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال شامل دانش آموزی و عموم مردم شرکت کرده‌اند که این نشان از عشق و دلدادگی مردم به سیره ائمه معصومین و خداوند تبارک و تعالی است.

    وی افزود: اعتکاف به عنوان پدیده‌ای که طی دهه گذشته در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک سنت حسنه احیا شد و محلی برای خلوت و گوشه نشینی بندگان خدا در برابر ذات پاک و مطهر خالق است.

    وی ضمن تشکر و قدردانی از طلاب، مداحان و ادارات و نهادهای همراه در این امر مهم و همچنین خیرین عزیز تصریح کرد: این مراسم هر ساله، از سحرگاه سیزدهم رجب همزمان با میلاد مولود کعبه حضرت امیرالمومنین علی (ع) آغاز و تا ۱۵ رجب ادامه دارد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.