حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بیانیه ستاد مرکزی اعتکاف در محکومیت حادثه‌ تروریستی حرم شاهچراغ(ع)
    07 آبان 1401 - 12:09
    شناسه : 101
    دشمن برای نابود کردن اخلاق در بین جوانان و کاهش معنویت در جامعه، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند و به بهانه‌های مختلف سعی در تحقق اهداف خود، برای رسیدن به یک حاکمیت ناعادلانه و غیرمعنوی است.
    نویسنده : سعید آقائی منبع : خبرگزاری حوزه

    متن بیانیه ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای مردمی استانی اعتکاف در محکوم کردن حادثه‌ تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز در ۴ آبان ۱۴۰۱ به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    افزایش اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی یک ضرورت است. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، صف‌های طویل اعتکاف، حضور امت در پیاده‌روی اربعین و تشکیل گروه‌های جهادی، به عنوان عیارهای اخلاق و معنویت خوانده شده است.

    دشمن برای نابود کردن اخلاق در بین جوانان و کاهش معنویت در جامعه، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند و به بهانه‌های مختلف سعی در تحقق اهداف خود، برای رسیدن به یک حاکمیت ناعادلانه و غیرمعنوی است.

    در حادثه اخیر حرم احمدی، جامعه بشری تهی از اخلاق و معنویت بار دیگر مردم مؤمن و ولایتمدار را در حادثه‌ی تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز به گلوله بست و نشان داد سهم و نقش عظیم مردم معنوی و عاشق ولایت در عاشوراها و کربلاهای حسینی مورد هجمه دشمن قرار گرفت تا جلوی گسترش اخلاق و معنویت را بگیرد.

    ستاد مرکزی اعتکاف، بنا به وظیفه ذاتی خود، تمامی امکانات مردمی را برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی بسیج خواهد کرد. بی‌شک قوه قضائیه با شناسایی و معرفی عاملان این حوادث نخواهد گذاشت طعم اخلاق و معنویت در جامعه رنگ ببازد و چهره‌های ناشناخته‌ای از این حوادث را به جامعه معرفی خواهد کرد.

    تجربه بیش از چهار دهه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مؤید این است که جامعه ما جامعه‌ای اخلاقی و معنوی و دارای غیرت اسلامی است که اجازه حرکت‌های غیراخلاقی و غیرمعنوی را از معاندان خواهد گرفت.
    «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»(صف: ۸)

    ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای مردمی استانی اعتکاف

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.