حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بیانیه ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای مردمی آن در محکومیت توهین به مقدسات
    01 مهر 1401 - 13:54
    شناسه : 146
    ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای مردمی استانی اعتکاف، با محکوم کردن اقدامات ضددینی و ضدملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسؤول، از آنان می‌خواهد هرچه سریعتر، تدابیر قانونی لازم را اعمال و آرامش را به جامعه بازگردانند.
    نویسنده : سعید آقائی منبع : خبرگزاری حوزه

    ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای مردمی آن در استان‌های مختلف در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات و تأکید بر ضرورت اخلاق و معنویت در جامعه بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    افزایش اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی یک ضرورت است. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، صف‌های طویل اعتکاف، حضور امت در پیاده‌روی اربعین و تشکیل گروه‌های جهادی، به عنوان عیارهای اخلاق و معنویت خوانده شده است.

    دشمن برای نابود کردن اخلاق در بین جوانان و کاهش معنویت در جامعه، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند و به بهانه‌های مختلف سعی در تحقق اهداف خود، برای رسیدن به یک حاکمیت ناعادلانه و غیرمعنوی است.

    در حادثه اخیر، سهم و نقش عظیم مردم معنوی و عاشق ولایت در اربعین حسینی مورد هجمه دشمن قرار گرفت تا حضور ده‌ها میلیونی زائران اربعین در هاله‌ای از اخبار سرد و کسل‌کننده قرار گیرد.

    ستاد مرکزی اعتکاف، بنا به وظیفه ذاتی خود، تمامی امکانات مردمی را برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی بسیج خواهد کرد. بی‌شک قوه قضائیه با شناسایی و معرفی عاملان این حوادث نخواهد گذاشت طعم اخلاق و معنویت در جامعه رنگ ببازد و چهره‌های ناشناخته‌ای از این حوادث را به جامعه معرفی خواهد کرد.

    در حوادث اخیر، برخی جریانات فرصت طلبِ وابسته، سعی کردند با سوار شدن بر امواج احساسات مردمی با اغتشاش‌گری و برنامه‌هایی ضددینی و ضدملی، تجمعات را به سمت و سوی ساختارشکنی و اهداف براندازانه عوامل خارجی پیش ببرند و ما وظیفه داریم با گسترش سهم اخلاق و معنویت در جامعه، این موج‌سواری دشمنان را به شکست بکشانیم و اجازه ندهیم دشمنان به اهداف از پیش تعیین‌شده خود برسند.

    تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن قرآن کریم، بقاع متبرکه، مساجد و پرچم کشور عزیزمان، تعرض به زنان محجبه و برخورد خشونت آمیز با حافظان و مدافعان غیور امنیت کشور به ویژه نیروی انتظامی، یک امر اخلاقی و برخاسته از یک تجمع اعتراضی مطالبه گرایانه نیست و همراهی رسانه‌های بیگانه و تشویق و تأیید دولت‌مردان آمریکایی و صهیونیستی و هم چنین منافقین و گروهک های تجزیه‌طلب، از عمل این مغرضان، ابعاد مختلف آن را آشکارتر کرده است.

    ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای مردمی استانی اعتکاف، با محکوم کردن اقدامات ضددینی و ضدملی این معدود افراد و تمجید از اهتمام متعهدانه نهادهای مسؤول، از آنان می‌خواهد هرچه سریعتر، تدابیر قانونی لازم را اعمال و آرامش را به جامعه بازگردانند.

    از عموم هم میهنان و متدینان غیور و فهیم که با هوشیاری، جبهه دشمن را شناخته وضمن ابراز نفرت، از این حرکت های معلوم الحال دوری کرده اند، تشکر می کنیم.

    تجربه بیش از چهار دهه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مؤید این است که جامعه ما جامعه‌ای اخلاقی و معنوی و دارای غیرت اسلامی است که اجازه حرکت‌های غیراخلاقی و غیرمعنوی را از معاندان خواهد گرفت. داشت. «فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً»

    ستاد مرکزی اعتکاف و ستادهای مردمی استانی اعتکاف

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.