حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بیش از ۲ هزار نفر در کردستان معتکف شدند
    18 بهمن 1401 - 7:41
    شناسه : 3446
    مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان: حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به حضور بیش از دو هزار معتکف در استان کردستان اظهار داشت: در ایام اعتکاف علاوه بر مجالس و مراسم‌های معنوی ویژه ماه رجب و دهه فجر جلسات بصیرت افزایی، آموزش اعتکاف برای نوجوانان که اعتکاف اولی هستند، صورت گرفت.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام برومند رازیانی اظهار کرد: آئین معنوی اعتکاف امسال در ۱۶ مسجد استان در حال برگزاری است و خوشبختانه این مراسم معنوی مورد استقبال معتکفین قرار گرفت.

    وی با اعلام اینکه امسال بیش از ۲ هزار کردستانی معتکف شدند، بیان کرد: کوچک‌ترین معتکف کردستانی ۱۰ سال و مسن‌ترین معتکف کردستانی نیز ۷۵ سال سن دارند.

    حجت‌الاسلام رازیانی افزود: مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳ رجب در مساجد شهرهای قروه، بیجار، سنندج، کامیاران، دلبران، سریش آباد، دزج، وینسار، بابارشانی، توپ آغاج، حسن آباد و جعفرآباد آغاز شد و تا ۱۵ رجب ادامه دارد.

    وی با بیان اینکه شعار اعتکاف امسال «اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت» است، افزود: در سه روز از ماه رجب و ۱۰ روز در ماه مبارک رمضان به اعتکاف در امت اسلام توصیه شده است و این مراسم معنوی در مساجد جامع شهرهای یاد شده در حال برگزاری است.

    وی خاطرنشان کرد: در ایام اعتکاف علاوه بر مجالس و مراسم‌های معنوی ویژه ماه رجب و دهه فجر جلسات بصیرت افزایی، آموزش اعتکاف برای نوجوانان که اعتکاف اولی هستند، صورت گرفت.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.