حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ثبت نام اعتکاف در خراسان جنوبی از ۸ بهمن آغاز می‌شود
    07 بهمن 1401 - 11:59
    شناسه : 1520
    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آماده‌سازی 188 مسجد استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اعلام کرد: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف از هشتم بهمن ماه در استان آغاز می‌شود.

    حجت الاسلام احمد رضایی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف امسال ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد:  تاکنون ۱۸۸ مسجد در خراسان جنوبی برای مراسم اعتکاف و میزبانی از معتکفین آماده‌سازی شده است.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۳ سالی است که مراسم اعتکاف به خاطر ویروس کرونا برگزار نشده است پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال مردم از این مراسم بیشتر خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه برخی مساجد استان ثبت نام را شروع کردند، افزود: ثبت نام از معتکفان به صورت رسمی از شنبه هشتم بهمن ماه آغاز می‌شود و تا روز پنج شنبه ۱۳ بهمن ادامه دارد.

    آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب برگزار می‌شود و طی آن معتکفان به عبادت، روزه داری و راز و نیاز با خداوند متعال می‌پردازند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.