حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف اردبیل
    17 بهمن 1401 - 9:15
    شناسه : 2314
    مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد؛ حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری مراسم اعتکاف در ۳۵ مسجد استان اردبیل خبر داد و گفت: نوجوانان دهه هشتادی حضور چشمگیری در این آئین اعتکاف دارند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در بیان فضیلت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف، بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی و فرصتی است برای اینکه انسان‌های فرورفته در غرقاب روزمرگی از فضای پرالتهاب روزانه به سوی خویش و خداوند بازگردند.

    وی گفت: در ایام اعتکاف که همزمان با ۱۳ رجب در استان اردبیل آغاز شده، مردم با حضور در مساجد در حال راز و نیاز با خدای خود هستند و فارغ از هرگونه لذت مادی و فانی، خوشی‌های دنیای عصر را فراموش کرده و به معبود خود پناه برده‌اند و از خداوند منان طلب بخشش و توبه دارند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: حضور اقشار مختلف مردم از جمله نوجوانان و جوانان در مساجد به منظور تطهیر روح و روان، بسیار چشمگیر است به گونه‌ای که غالب معتکفین استان اردبیل در رده سنی دهه هشتادی هستند.

    حجت الاسلام جعفرزاده گفت: حضور جوانان در مراسم اعتکاف بسیار چشمگیر بوده است و بالاترین رده سنی شرکت‌کنندگان در این مراسم در استان اردبیل مربوط به جوانان است و بیشتر مساجد اردبیل با حضور این قشر باانگیزه حال و هوای خاصی به خود گرفته است، جوانانی که برای تعیین مسیر زندگی خود و آماده ساختن ره‌توشه‌ای از جنس نور و امید برای آخرت خود قدم در این مساجد گذشته‌اند.

    حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف اردبیل

    وی افزود: معتکفین از مناطق دور افتاده و روستایی گرفته تا شهر در مساجد استان اردبیل به معبود خود پناه برده‌اند و همه یک دل و یک صدا برای گناهان خود طلب آمرزش و مغفرت داشته و برای رفع مشکلات و تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت به دعا و نیایش می‌پردازند.

    مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل به برنامه‌های فرهنگی و دینی در ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: اقامه نمازهای جماعت، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ، محافل انس با قرآن، ادعیه خوانی و جلسات مشاوره دینی با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی از تبلیغات اسلامی اردبیل و شهرستان تابعه از جمله برنامه‌های اجرایی در ایام اعتکاف است.

    به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معنوی اعتکاف از ۱۵ بهمن همزمان با ۱۳ رجب در اردبیل آغاز شده است و تا ۱۷ بهمن به مدت سه روز (ایام البیض) ادامه دارد.

    حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف اردبیل

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.