حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 25 July , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • حمایت مدیریت شهری از مراسم اعتکاف در قزوین
    28 دی 1402 - 22:46
    شناسه : 4549
    قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اعضای شورای شهر قزوین لایحه مساعدت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی شهرداری در برگزاری مراسم اعتکاف را تصویب کردند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    قزوین _ ستاد مرکزی اعتکاف: قاسم اللهیاری در گفت‌وگویی با بیان اینکه نقش اعتکاف در سازندگی جوانان و نوجوانان بسیار مشهود و تأثیرگذار است، گفت؛ آئین اعتکاف، بهترین فرصت برای خودشناسی و تقویت هویت دینی جوانان است و ضرورت دارد تا برای حمایت از این مراسم ردیف اعتباری در بودجه شهرداری برای سال آتی نیز لحاظ شود.

    دبیر شورای شهر قزوین عنوان کرد: در سال‌های گذشته دیدن اشک‌های نوجوانانی که حاضر بودند برای فرصت عبادت با خداوند پول پرداخت کنند اما به دلیل کمبود زیر ساخت‌ها پشت درب مساجد می‌ماندند بسیار زیبا و در عین حال جای تأمل داشت و امیدواریم با مساعدت صورت گرفته ظرفیت ثبت نام‌ها افزایش یابد.

    وی تاکید کرد: خودسازی و رسیدن به قرب الهی مهم‌ترین اثر اعتکاف بر جوانان است و لذا با اشاره به درخواست ستاد مردمی اعتکاف انتظار می‌رود که با پرداخت یک میلیاردو ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار از سوی مدیریت شهری قزوین بتوانیم شاهد افزایش آمار ثبت نامی از علاقه مندان به حضور در این مراسم معنوی باشیم.

    وی در پایان یادآور شد: حضور جوانان در اعتکاف هجمه فرهنگی دشمن را علیه این قشر از جامعه خنثی می‌کند و لذا باید بتوانیم آمار بیشتری از علاقه‌مندان به حضور در آئین اعتکاف را درنظر بگیریم.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.