حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • دعوت ستاد مرکزی اعتکاف برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
    20 بهمن 1401 - 17:00
    شناسه : 3625
    انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر رهبری حکیمانه و الهی و مردم توانمند و غیرتمند در مقابل تمام بدخواهی‌ها و ستم‌های غرب و شرق ایستاد و الگویی برای مسلمانان و آزادگان جهان در دیگر کشورها در شکل‌گیری مقاومت شد. جبهه مقاومت امروز فراتر از مرزهای ایران اسلامی شکل گرفته است و در اقصی نقاط جهان شاهد برافراشته شدن پرچم مبارزه با ظلم و گسترش عدالت و معنویت هستیم.

    ستاد مرکزی اعتکاف با صدور بیانیه ای از مردم انقلابی و پرشور برای حضور هرچه حماسی تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه دعوت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است.

    بسم الله الرحمن الرحیم

    مقام معظم رهبری مدظله العالی:
    بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ما است.

    بیست و دوم بهمن یادآور عطر و بوی شهدا در شهرها و روستاهای کشور است. در ایامی که طراوت و رنگ و بوی استقلال و آزادی برای مردم ایران دارد، یاد و خاطره شهیدان در ذهن‌ها زنده می‌شود.
    بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ نه تنها برای ملت ایران، بلکه برای تاریخ جهان نقطه عطفی بود و در حالی که اندیشه‌های سیاسی شرق و غرب، گرایش جوامع به ادیان الهی را کم‌رنگ می‌کرد و موج سنگین لیبرالیسم و سوسیالیسم جهان درحال‌صنعتی‌شدن را فرا گرفته بود و مردم جهان راه نجات و رستگاری را در سایه اتکا به ابرقدرت‌های شکل گرفته در دوران جنگ سرد دنبال می‌کردند، امید را در دل‌های‌ مردم آزادی‌خواه جهان زنده کرد و یک انقلاب عظیم با منشأ دینی شکل گرفت.
    وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ با رهبری حضرت امام خمینی (ره) که مرجع دینی، معرفتی و عارف حکیم بودند، نور خدا را در قلوب مردم ایران زنده کرد و مردم با همبستگی و ایثار، جان‌های عزیزشان را برای احیای دین خدا و نفی سلطه و استبداد فدا کردند و دورانی خاص و بی‌نظیر در تاریخ اخلاق و معنویت مردم ایران رقم خورد که اعتکاف، پیاده‌روی اربعین، تشکیل گروه‌های جهادی از رویش‌های آن بود.
    انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر رهبری حکیمانه و الهی و مردم توانمند و غیرتمند در مقابل تمام بدخواهی‌ها و ستم‌های غرب و شرق ایستاد و الگویی برای مسلمانان و آزادگان جهان در دیگر کشورها در شکل‌گیری مقاومت شد. جبهه مقاومت امروز فراتر از مرزهای ایران اسلامی شکل گرفته است و در اقصی نقاط جهان شاهد برافراشته شدن پرچم مبارزه با ظلم و گسترش عدالت و معنویت هستیم. جمهوری اسلامی ایران، کشور مستقل و مقتدر در ساحت‌های مختلف و منشأ تحولات عظیم در جهان است و معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدون حساب کردن ایران معنایی ندارد.
    تحریم‌های ظالمانه دشمنان، در کنار سختی‌های خود موجب رشد و شکوفایی‌های متعدد برای کشور شده است و دانشمندان کشور با تکیه بر شعار ما می‌توانیم امروز توانسته‌اند بسیاری از نیازها را بدون وابستگی به غرب و شرق تأمین کنند.
    عزت و سربلندی که ملت ایران به برکت انقلاب و رهبری دینی خود به دست آورده، مهمترین دستاورد برای مردم بوده است و البته در کنار این دستاورد عظیم توفیقات متعددی در حوزه‌های مختلف حاصل شده است که پیشرفت علمی، فرهنگی و اخلاقی کشور و دستیابی به قله‌های موفقیت از دستاوردهای آن است.
    در پی برگزار نشدن رسمی سه سال اعتکاف، وجود هزاران مسجد با صدها هزار معتکف و با حضور بانوان متدین و دهه هشتادی‌های در صحنه، در ماه رجب جاری، اعتکاف دوران پساکرونایی را به یک موفقیت بی‌بدیل تبدیل کرد.
    دانش‌بنیان شدن فعالیت‌ها، بخش دیگری از موفقیت‌های انقلاب است که آمارهای این حوزه با قبل از پیروزی انقلاب قابل قیاس نبوده و دشمنان حسود نیز مجبور به اعتراف در پذیرش این حقیقت‌ها هستند. این اقدام ارزشمند در حوزه فناوری‌های نرم، با موضوع فرهنگ، اخلاق و معنویت یک ضرورت است. امید است با حضور نیروهای ارزشی، اخلاقی و معنوی، رویشی نوین در حوزه اخلاق و معنویت شکل گیرد و صاحب‌نظران و اندیشمندان دینی را برای هم‌افزایی و ایجاد ارزش‌افزوده در حوزه اخلاق و معنویت به حرکتی دانش‌بنیان و گسترش صنایع خلاق و فرهنگی رهنمون سازد.
    ستاد مرکزی اعتکاف، ضمن عرض تبریک و شادباش این ایام خجسته و دعوت امت حزب‌الله به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمنن و به پاس این همه موفقیت و رویش ارزشی با درایت و رهبری منحصر به فرد امامین انقلاب، آمادگی خود را برای سامان‌دهی، هدایت و حمایت از فناوری نرم اخلاق، معنویت و اعتکاف به اطلاع عموم مردم و اندیشمندان می‌رساند.

    والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    ستاد مرکزی اعتکاف

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.