حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • شرکت در اعتکاف آرامش روحی و فکری به همراه دارد
    22 دی 1401 - 13:40
    شناسه : 1015
    رئیس ستاد برگزاری اعتکاف استان قزوین: حجت الاسلام علی عباسی رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: اعتکاف در برقراری آرامش روحی در افراد اثرگذار است و برای فراگیری هر چه بیشتر به منظور برقراری آرامش در جامعه باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام علی عباسی در جلسه ستاد برگزاری مراسم اعتکاف استان قزوین که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: اعتکاف ویژگی خاص دارد و در این رویداد مذهبی اصل بر این است که شخص بتواند با خداوند متعال یک رابطه یگانی داشته باشد و ایام و اوقات خود را در تأمل و تفکر و تدبر سپری کند.

    رئیس ستاد برگزاری اعتکاف استان قزوین ادامه داد: با اینکه اعتکاف یک امر شخصی تلقی می‌شود اما آثار اجتماعی نیز دارد و این مسئله موجب اهمیت دوچندان آن می‌شود.

    وی افزود: در کنار واگذاری مسئولیت برگزاری مراسم اعتکاف به مردم، نهادهای متولی فرهنگ هم باید برای برپاداشتن بهتر مراسم اعتکاف برنامه ریزی داشته باشند چرا که این مراسم می‌تواند به رشد جامعه در زمینه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی و دینی کمک کند.

    این مسئول گفت: امروز اعتکاف جایگاه خود را بین مردم به ویژه جوانان پیدا کرده و استقبال آنها از این سنت حسنه روز به روز در حال افزایش است لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این نسل استقبال گسترده‌ای از حضور در مراسم اعتکاف داشته باشند.

    عباسی یادآور شد: اعتکاف موجب بازگشت به خویشتن بوده و در برقراری آرامش فکری و روحی افراد اثرگذار است بنا بر این برای فراگیری هر چه بیشتر به منظور برقراری آرامش در جامعه باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

    وی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی اعتکاف سال به سال بیشتر در کشور رشد می‌کند و برای برگزاری پر شور تر و نیز حضور حداکثری در آن رسانه‌ها در بسط و گسترش و فرهنگ‌سازی اعتکاف می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند.

    این مسئول در خاتمه گفت: سخنرانی، برگزاری جلسات مذهبی، مشاوره‌های مذهبی فردی و جمعی و برگزاری گفتمان از جمله برنامه‌های اعتکاف سال جاری است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.