حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • شمیم اعتکاف در شبکه‌های رادیویی
    16 بهمن 1401 - 22:00
    شناسه : 2168
    شبکه های رادیویی ویژه برنام هایی در شبهای اعتکاف پخش می کنند.
    منبع : خبرگزاری صدا و سیما

    برنامه «راه شب» از رادیو ایران تا سه شنبه ۱۸ بهمن پخش می شود. در این برنامه از اعمال و نیایش‌های شب‌های اعتکاف گفته می‌شود. این برنامه با اجرای محمد نصرآبادی ساعت ۰:۳۰ پخش می‌شود.

    رادیو گفتگو هم همزمان با آغاز ایام البیض، (اعتکاف) برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است که در این ایام با موضوع اعتکاف و دعا پخش می شود.  پخش ادعیه و مناجات به ویژه دعا‌های وارد شده در این ایام، از بخش‌های مهم میان برنامه هاست.

    مراسم سوگواری رحلت حضرت زینب سلام الله علی‌ها و مراسم معنوی «اعمال ام داوود» کاری از رادیو معارف است که دوشنبه ۱۷ بهمن ساعت ۱۳ از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها پخش می شود.

    قرائت قرآن به همت قاریان مهدی فروغی، علی‌اصغر شعاعی، روح‌الله آقایی و محمدعلی فروغی است و مداحی و مناجات‌خوانی مهدی سماواتی از دیگر برنامه‌های این روز است .

    «سرچشمه» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که یک شنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ بهمن، با اجرای مسابقه از ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

    از جمله بخش‌های این مسابقه می‌توان به سنجش اطلاعات عمومی شرکت کنندگان پیرامون احکام و دوران زندگی حضرت زینب سلام الله علی‌ها اشاره کرد. بخش روایتی این برنامه اختصاص به روایت تاریخ اسلام در دوران زندگی ایشان دارد و پخش بخش‌هایی از یک فیلم با مفاهیم اسلامی از دیگر بخش هاست.

    رادیو ایران نیز در سوگ حضرت زینب (س) ویژه برنامه «باغ ارغوان» با نوا‌ها و نغمه‌ها با اجرای مریم نشیبا، را یک شنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ بهمن از ساعت ۱۵ پخش می کند.

    «خانه دوست اینجاست» با رویکرد نقش محوری بانوان در روحیه بخشی، «آبروی صبوری»، «نوبت نوا»، «اشک زینب اشک»، «دور عاشقان»، و «گوهران» از این شبکه رادیویی تقدیم مخاطبان می‌شود.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.