حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۱۴۸ مسجد خراسان شمالی آماده پذیرایی از معتکفین هستند
    11 بهمن 1401 - 13:03
    شناسه : 1604
    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی: حجت الاسلام حمید رفیعی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۴۸ مسجد در حال ثبت نام معتکفین هستند که از این تعداد ۴۰ مسجد مربوط به شهرها است.

    حجت الاسلام حمید رفیعی ظهر دو شنبه در ستاد اعتکاف خراسان شمالی که در سالن جلسات دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: شرایط مناسبی در مساجد استان برای برگزاری اعتکاف وجود دارد و ۱۴۸ مسجد در حال ثبت نام معتکفین هستند که از این تعداد ۴۰ مسجد مربوط به شهرها است.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دینی بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه قشر نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: در بین مساجد شهری استان تعداد ۵ مسجد به‌عنوان مساجد برگزارکننده اعتکاف دانش‌آموزی انتخاب‌شده‌اند و دانش آموزان با شرکت در این مراسم معنوی با راه بندگی و شناخت معبود بیشتر آشنا می‌شوند.

    وی افزود: سامانه اعتکاف به آدرس http://etekaf.tebyan-boj.ir/ برای ثبت‌نام معتکفین طراحی و راه‌اندازی شده است تا مردم ولایتمدار خراسان شمالی بدون نیاز به مراجعه حضوری به مساجد و ادارات تبلیغات اسلامی، بتوانند ثبت‌نام کنند.

    حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: از سخنرانان برجسته و مبلغان بومی برای حضور در بین معتکفین دعوت به عمل آمده و هماهنگی‌های لازم برای حضور قاریان، مداحان و ادعیه خوانان برای اجرای برنامه‌های مذهبی انجام‌شده است.

    وی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اعتکاف خواست نهایت همکاری را با ستاد اعتکاف استان داشته باشند تا شاهد هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی در سرتاسر استان باشیم.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.