حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۳۱۳ دانش آموز دهاقانی امسال در مراسم اعتکاف شرکت کردند
    17 بهمن 1401 - 9:08
    شناسه : 2293
    رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهاقان: مرتضی سعیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان گفت: برای نخستین بار ۳۱۳ دانش آموز در دهاقان معتکف شدند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    مرتضی سعیدی ضمن زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای ایران اظهار داشت: فرا رسیدن دهه فجر را گرامی و فرخنده می‌داریم و باید همه سعی خود را در راستای برگزاری باشکوه این ایام مبارک داشته باشیم.

    وی افزود: برنامه‌های باشکوهی با همکاری ارشاد اسلامی دهاقان و سایر ارگان‌ها در دستور کار قرار دارد و امیدواریم که در این ایام، در راستای جهاد تبیین رهبری روشنگری شود.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری و جشن از جمله مسابقه کتایخانی، جشن‌ها، محفل‌های ادبی، پخش فیلم، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در این ایام صورت می‌گیرد.

    وی اذعان کرد: بازخوانی خاطرات انقلاب، پخش سرودهای انقلاب، تزئین سردرب مساجد، نصب بنر انقلاب با در نظر گرفتن جذب نوجوانان، کودکان و جوانان در دستور کار قرار دارد.

    سعیدی با اشاره به مقارن شدن دهه فجر با مراسم‌معنوی اعتکاف خاطرنشان کرد: در اعتکاف سال جاری برای نخستین بار با جذب و تشویق جوانان مؤمن، اقدام به برگزاری مراسم اعتکافی با عظمت و شور و حال جدید داریم.

    وی از حضور ۳۱۳ معتکف دانش آموز در دهاقان خبر داد و گفت: سیصد و سیزده دانش آموز در سه مسجد سطح شهرستان دهاقان معتک خواهند شد و طبق برنامه ریزی مسجد جواد الائمه مسکن مهر ویژه دانش آموزان پسر، مهدیه ویژه بانوان معتکف، مسجد فاطمه زهرا مختص دانش آموز دختر، مسجد جامع عطاآباد ویژه عموم مردم ومسجد موسی بن جعفر شهر گلشن مختص عموم مردم و در مساجد روستاها هم برگزار می‌شود.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان با بیان اینکه هفتاد درصد برنامه‌های اعتکاف دانش آموزان عبادی است، افزود: این اعتکاف یک برنامه بسیار روحانی و باشکوه خاصی است که دانش آموزان مشغول عبادت، تأمل، تفکر، برنامه‌های فرهنگی و عبادی می‌شوند و پاسخگویی به سوالات دانش آموزان هم صورت می‌گیرد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.