حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۹۰ مسجد هرمزگان میزبان معتکفین
    12 بهمن 1401 - 8:50
    شناسه : 1696
    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد: حجت الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در بیش از ۹۰مسجد استان هرمزگان برگزار می شود.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار داشت: امسال پس از چندسال محدودیت‌های کرونایی مراسم اعتکاف به‌صورت کاملا حضوری در بیش از ۹۰ مسجد استان برگزار می شود.

    وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۷ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان حاضر می شوند که با برنامه‌های متنوع از برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان علیه ایران در نظر گرفته شده است.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: علاوه بر مبلغان و روحانیون مستقر در هر منطقه، تعدادی مبلغ ملی نیز به‌صورت چرخشی در نقاط مختلف استان حضور می‌یابند.

    حجت‌الاسلام فولادی عنوان کرد : مبلغین مطالب تبیینی و معارف، معالم قرآن و اهل‌ بیت(ع) را به معتکفان ارائه خواهند داد؛ این مباحث با پیوست‌هایی همچون جهاد تبیین، امید آفرینی در جامعه و دعوت به وحدت و همدلی همراه می‌شوند؛ همچنین تقارن مراسم اعتکاف با ایام‌الله دهه فجر، فرصت خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و معارف اسلامی است که در دستور کار مبلغان قرار دارد.

    وی همچنین اظهار کرد: دعوت از قاریان و اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی استان و حضور در مراسم معنوی اعتکاف در جای‌جای استان جهت برپایی محافل انس با قرآن کریم نیز در دستور کار قرار دارد.

    این مسئول فرهنگی ادامه داد: وظیفه داریم در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی فعالیت ویژه‌ای انجام داده و با توجه به هجمه‌های اخیری که دشمنان با انجام انواع عملیات فریب علیه نوجوانان و جوانان صورت دادند با روشنگری اساسی در این زمینه صورت دهیم که اعتکاف محل مناسبی برای تبیین مسائل مختلف برای آحاد مردم است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.