حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آثار معنوی اعتکاف باید در زندگی معتکف نمایان باشد
    06 بهمن 1402 - 0:48
    شناسه : 5235
    حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی‌حسینی امام جمعه گناوه گفت: آثار معنوی و ارزشمند اعتکاف باید در زندگی انسان معتکف نمایان باشد. معتکفین باید تلاش کنند این آثار معنوی را بعد از این ایام نیز در خود حفظ کنند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    بوشهر _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی‌حسینی ظهر پنج‌شنبه در جمع معتکفین نوجوان و دانش آموز در مسجد النبی صلی‌الله گناوه با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی علیه‌السلام و آغاز ایام‌البیض گفت؛ حضرت علی علیه‌السلام به تعبیر قرآن کریم جان و نفس پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله است یعنی آنچه وجود پیامبر گرامی اسلام دارد غیر از مقام نبوت را امیرالمومنین علی علیه‌السلام هم دارا است.

    امام جمعه گناوه افزود: مولای متقیان علی علیه‌السلام اولین امام شیعیان شخصیتی بی نظیر که میلاد باسعادت حضرت در بهترین روز و ماه و مقدس‌ترین مکان و از نسلی پاک است که در خانه خدا متولد شد و این افتخار در طول تاریخ نصیب هیچ کسی نشده است.

    وی با تاکید بر اهمیت معنویت ماه رجب گفت: ایام اعتکاف در ماه رجب فرصت بسیار خوبی که نصیب معتکفین شده است و یکی از ثمرات اعتکاف این است که انسان به خدا نزدیک تر می‌شود.

    وی با اشاره به نامگذاری روز میلاد امام علی علیه‌السلام به نام روز پدر گفت: در قرآن کریم و روایات ائمه علیه‌السلام بر احترام به والدین تاکید فراوان شده است و اگر خواهان سلامتی، عاقبت به خیری و پیروزی در کارها و زندگی باشید باید احترام والدین را نگه دارید.

    وی با تاکید بر اینکه معتکفین از فرصت و نصیب‌های الهی در ماه رجب و اعتکاف نهایت استفاده و بهره را ببرند، گفت: آثار معنوی و ارزشمند اعتکاف باید در زندگی انسان معتکف نمایان باشد و معتکفین این آثار معنوی را بعد از این ایام حفظ کنند و یکی از این آثار نیز حفظ حرمت و احترام والدین است.

    وی گفت: امروز جامعه جهانی دچار خلأ معنویت است و اگر چه آسایش و امکانات برای زندگی انسان بیشتر شده اما آرامش در زندگی‌ها کم شده و آنچه می‌تواند به زندگی انسان آرامش دهد یاد و نام خدا است.

    آثار معنوی اعتکاف باید در زندگی انسان معتکف نمایان باشد

    اقامه نماز ظهر و عصر، پرسش و پاسخ و اهدا هدیه به برندگان از دیگر بخش‌های این برنامه معنوی بود.

    آئین اعتکاف (ایام البیض) هر سال از ۱۳ ماه رجب مقارن با سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام آغاز و ۳ روز ادامه دارد که این آئین امسال در روزهای پنجم، ششم و هفتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.