حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آغاز اعتکاف ‌حرم مطهر رضوی با میهمانانی از ۱۸ کشور
    06 بهمن 1402 - 5:47
    شناسه : 5363
    آئین اعتکاف رجبیه، در شب سیزدهم ماه رجب و همزمان با شب میلاد امیرالمومنین علی علیه‌السلام، در حرم مطهر و نورانی رضوی با حضور بیش از 1500 معتکف و میهمانانی از 18 کشور آغاز شد.
    منبع : خبرگزاری تسنیم

    خراسان رضوی _ ستاد مرکزی اعتکاف: طبق روال هر سال، در سال جاری نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی از حدود ۲ ماه قبل با انتشار فراخوان ثبت‌نام آغاز شد.

    ثبت‌نام بیش از ۷۰هزار متقاضی

    با انتشار فراخوان اعتکاف رجبیه سال جاری که ۱۲ آذر ماه منتشر شد، بیش از ۷۰ هزار نفر از سراسر کشورمان و همچنین از کشورهای همسایه در رده‌‌های سنس مختلف نام نویسی کردند که از بین آنها ۱۵۰۰ نفر به قید قرعه برای شرکت در مراسم نورانی اعتکاف رجبیه پذیرفته شدند.

    این گروه، از غروب ۱۲ رجب المرجب در شبستان‌های مسجد گوهرشاد پذیرش شدند تا به مدت سه روز میهمان اعتکاف حرم باشند.

    میهمانانی از ۱۸ کشور جهان

    پذیرفته شدگان در اعتکاف رجبیه امسال علاوه بر ایران از ۱۸ کشور دیگر مانند کانادا، امریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی، لبنان و… هستند و در این دوره از اعتکاف ۳۰ استاد معتکف در قالب حلقه‌های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفین ارائه خواهند کرد.

    سهم ۸۵ درصدی جوانان

    معتکفین در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قرار دارند که ۸۵ درصد آنها را جوانان تشکیل می‌دهند. گروه سنی نوجوان از سن تکلیف دختران و پسران، تا ۲۰ سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و گروه سنی میانسالان ۴۰ سال به بالا را شامل می‌شود.

    معتکفین در ۶ شبستان مسجد گوهرشاد معتکف خواهند شد که پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفین مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار یافته‌اند. سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفین خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر شده‌اند.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.