حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • آیین معنوی اعتکاف رمضانیه در ۱۱ مسجد همدان برپا شد
    21 فروردین 1403 - 9:34
    شناسه : 8370
    مسئول ستاد اعتکاف استان همدان: صلواتیان مسئول ستاد اعتکاف استان همدان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه در 11 مسجد شهر همدان، گفت: ۱۱ مسجد استان در دهه آخر ماه مبارک رمضان از شب بیست و یکم و به مدت سه دوره سه روزه میزبان ۲ هزار و ۱۰۰ نفر معتکف بود.

    مهدی صلواتیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان طی سه دوره عموم مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و مادر و فرزندی برگزار شد و معتکفین به‌صورت اعتکاف سه روزه در این مراسم شرکت کردند و امروز آخرین روز از برگزاری اعتکاف در استان همدان است.

    مسئول ستاد اعتکاف استان همدان افزود: این آیین در شهر همدان در مسجد جامع در سه مرحله و همچنین مسجد علی‌آباد فرهنگیان و جورقان با شرکت تعداد هزار و ۶۰۰ نفر معتکف برگزار شد.

    وی خاطرنشان کرد: در مسجد جامع همدان سه دوره، مسجد فرهنگیان علی‌آباد ۲ دوره و در سایر مساجد یک دوره برگزار و هزینه ثبت‌نام مبلغ ۳۵۰ هزار تومان تعیین شد.

    صلواتیان در تشریح اعتکاف مادر و فرزندی افزود: در سال های گذشته حضور کودکان زیر پنج سال در اعتکاف به علت شرایط و رسیدگی خاص به آنها ممکن نبوده و بسیاری از والدین مومن ما از فیض شرکت در اعتکاف محروم می‌شدند اما با اجرای این دوره والدین می‌توانند با فرزندان خردسال و نونهال خود در مراسم اعتکاف شرکت کرده و فرزندانشان نیز از همان سنین کودکی با این مراسم معنوی آشنا شوند.

    وی افزود: محافل انس با قرآن، مراسم شب‌های قدر، مناجات‌خوانی ختم و پویش تلاوت قرآن، عصری با شهدا، احیا شب‌های قدر و شب ۲۷ ماه مبارک رمضان، سخنرانی حلقه‌های معرفت با موضوع سبک زندگی اسلامی، جهاد تبیین، افزایش جمعیت، مهدویت، فرقه‌های انحرافی، احکام، پاسخ به شبهات و مراسم وداع از برنامه‌های اعتکاف دهه پایانی ماه رمضان بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.