حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اجرای ۶۱۰۰ نفر روز تبلیغ دینی در دهه فجر و ایام اعتکاف در اردبیل
    11 بهمن 1401 - 13:13
    شناسه : 1629
    رئیس تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛ حجت الاسلام انور قاسمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر و اعتکاف و با اعزام ۶۱۰ نفر از روحانیون و بانوان طلبه ۶ هزار و ۱۰۰ نفر روز تبلیغ دینی در استان اردبیل اجرا می شود.

    حجت الاسلام انور قاسمی با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سخنانی اظهار کرد: با توجه به تقارن دهه فجر و ایام اعتکاف روحانیون، مبلغان و فعالان فرهنگی و تبلیغی به تعداد ۶۱۰ نفر به مناطق مختلف شهری و روستایی اعزام و در قالب ۶۱۰۰ نفر روز، به تبلیغ و سخنرانی در موضوعات مختلف فرهنگی و دینی می‌پردازند.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل با بیان اینکه دهه فجر از ایام پرافتخار و نشان از اقتدار و صلابت جمهوری است، افزود: در گرامی‌داشت این ایام برنامه‌های فرهنگی در راستای تبیین و بصیرت افزایی برگزار می‌شود تا مردم بیش از پیش با دستاوردهای انقلاب و اهمیت اتحاد حول محور ولایت و اسلام آشنا شوند.

    وی به عناوین محورهای سخنرانی در ایام دهه فجر و نیز ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: بیان معارف اسلامی و اخلاق، مبانی ولایت فقیه و رهبری در حکومت اسلامی، تبیین شخصیتی امام خمینی (ره)، دشمن شناسی و تحلیل مسائل اجتماعی، تبیین آسیب‌ها و خطرات جریان‌های انحرافی در جوامع اسلامی، پاسخگویی به شبهات، اعتقادی، سیاسی و تبلیغ چهره به چهره، راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تبیین اهمیت مسئله جمعیت و فرزندآوری، اهمیت و فضیلت ماه رجب و اعتکاف، توجه به تبلیغ دانش آموزی با رویکرد بصیرت افزایی و تربیت جوان انقلابی از موضوعات تبلیغ توسط روحانیون و بانوان مبلغه در استان اردبیل است.

    حجت الاسلام قاسمی در خصوص اهداف این برنامه فرهنگی و تبلیغی گفت: در عصر کنونی تبیین دستاوردهای انقلاب و رشادت جوانان در به ثمر رساندن نهال تنومند انقلاب اسلامی بهترین راه برای آگاهی بخشی به جوانان از بحران هویتی و یافتن الگوی مناسب زندگی برای آنها است.

    توجه به مسئله جمعیت و حمایت از زوج‌های جوان محور برنامه‌های فرهنگی

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل خاطر نشان کرد: از مجموع جلسات تبلیغی دهه فجر، تعداد ۲۰۰ جلسه مشاوره و سخنرانی با موضوع جمعیت و فرزندآوری در استان اردبیل اجرا می‌شود تا در حوزه فرهنگ سازی و حمایت از زوج‌های جوان برای ترغیب به فرزندآوری موفقیت حاصل شود.

    حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: در برنامه اعزام مبلغان دینی سعی داریم ابعاد مختلف کاهش جمعیت و خطرات پیری جمعیت بیان شود و دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی را به ارائه خدمات و انجام اقدامات لازم حمایتی تشویق کنیم.

    وی بیان کرد: این اعزام در راستای ترویج و تبیین مسائل دینی و فرهنگی در مناطق مختلف اردبیل از جمله مساجد، هیئت‌های مذهبی، ادارات، بقاع متبرکه، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    1. آواتار علی

      سلام
      کارت اعتکاف رو چطوری باید تهیه کرد؟

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.