حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اصفهان میزبان بزرگترین اعتکاف دانش آموزی کشور/ خلوت مؤمنانه ۱۰ هزار دانش آموز
    14 بهمن 1401 - 13:13
    شناسه : 1768
    معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان اعلام کرد: حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش آموزی کشور در ۵۶ مسجد سراسر استان با شرکت بیش از ۱۰ هزار دانش آموز با محوریت ۶۰۰ مبلغ امین در ایام رجبیه خبر داد.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان ضمن تبریک ایام رجبیه و اعیاد پیش رو اظهار کرد: با توجه به آنکه اشتغال انسان به کار، زندگی و مسئولیت‏های اجتماعی، گاهی موجب غفلت می ‏شود و آدمی را از توجه به هدف باز داشته و سبب شده وظیفه بزرگ یاد خدا و توجه به خود سازی فراموش شود، اعتکاف، آب حیات بخش در کویر غفلت‏ هاست، اعتکاف، بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی است.

    وی بیان کرد: براین اساس همزمان با ایام شریف اعتکاف رجبیه، معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان اقدام به برگزاری بزرگترین اعتکاف دانش آموزی کشوردر سراسر استان اصفهان کرده است.

    حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی ابراز کرد: در این اعتکاف بیش از ۶۰۰ طلبه و مبلّغ خواهر و برادر طرح امین که در خط مقدم حوزه تبلیغات دانش آموزی استان فعال هستند در کنار ده ها دانش آموز قرار گرفته و تلاش دارند که در حین برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه دانش آموزی، مباحث تبیینی، اعتقادی و برگزاری حلقه های معرفتی انجام شود.

    اصفهان میزبان بزرگترین اعتکاف دانش آموزی کشور / خلوت مؤمنانه ۱۰ هزار دانش آموز اصفهانی

    معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با برشمردن اهمیت پرداخت به نظام تربیتی- عقیدتی برای نسل نوجوان عنوان کرد: براین اساس برنامه ریزی شده است که دانش آموزان معتکف بیشتر با مسائل عمیق اسلامی آشنا شوند و ضمن آگاهی از فرهنگ اسلامی ایران، باورها و اعتقادات ایرانی اسلامی نوجوانان تقویت شود.

    وی متذکر شد: به مبلغین طرح امین تاکید شده است که در طول سه روز اعتکاف به شبهات و سؤالاتی که ذهن نوجوانان دانش آموز را به خود مشغول ساخته، به صورت کامل و جامع پاسخ داده شود.

    حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از چندین هفته قبل معاونت تهذی بو تبلیغ حوزه علمیه اصفهان،۵۶ مسجد در سطح استان اصفهان به منظور برگزاری اعتکاف رجبیه دانش آموزی آماده شده است که طبق پیش بینی ها حدود ۱۰ هزار دانش آموز در این اعتکاف شرکت می کنند.

    وی با بیان اینکه اعتکاف دانش آموزان به آن‌ها می‌فهماند که تنها درس خواندن نمی‌تواند آنان را در میدان زندگی یاری رساند، باید ساخته شوند و قبل از رسیدن به هر جایی به خود شناسی برسند، گفت:امیدواریم که که بتوانیم در این عرصه بیشتر خدمت گزار بوده و از این ظرفیت بی بدیل معنوی درعرصه نظام تربیتی نسل نوجوان گام ها و اقدامات موثری را در سطح استان و سطح ملی رقم بزنیم.

    معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اذعان کرد: بهترین نقطه اتصال مبلغین دینی با نوجوانان و جوانان، طرح امین است که امیدوارم مسئولان حکومتی و متولیان حوزوی نسبت به اجرای کامل طرح و دغدغه ها و خواسته های طلاب امین بیشتر اهمیت دهند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.