حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف، کلاس خودسازی است
    06 بهمن 1402 - 20:47
    شناسه : 5547
    امام جمعه اردستان: حجت‌الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان گفت: آیین اعتکاف در حقیقت یک کلاس خودسازی سه روزه است که فضای معنوی مطلوبی در جامعه ایجاد کرده است.
    منبع : خبرگزاری فارس

    اصفهان _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام حسن دهشیری، امام جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه، گفت؛ انسان باید تقوا و خویشتن‌‌داری را در خود تقویت کند، حضرت زینب‌ سلام‌الله علیها با هزاران ویژگی و فضیلت و با توجه به مصیبت‌های فراوانی که در کربلا بر این حضرت وارد شد، رحلت کرد و وفات شهادت‌گونه‌ای دارد.

    وی افزود: حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها دارای یک تحلیل دقیق از اوضاع و شرایط بود، امروز شرایط جامعه به صورت خبر در اختیار مردم است اما به صورت تحلیل به دقت نظر بیشتری نیاز دارد چرا که ما در یک جهان پرآشوب زندگی می‌کنیم که جنگ و خون‌ریزی در آن وجود دارد.

    حجت‌الاسلام دهشیری بیان کرد: بیش از یک‌صد هزار نفر در حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین به شهادت رسیده‌اند و جمعیت بسیاری نیز مجروح و آواره شدند که در این راستا از سازمان ملل و شورای امنیت نیز صدایی برنمیاد و کاری از دستشان ساخته نیست.

    وی با اشاره به آغاز آیین معنوی اعتکاف، بیان کرد: فضای معنوی مطلوبی از روز گذشته آغاز شده و تا فردا نیز ادامه دارد و آیین اعتکاف در حقیقت یک کلاس خودسازی سه روزه است که در شهرستان اردستان حدود ‌۸۸۰ نفر معتکف شده و بیش از ۵۰۰ نفر در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند.

    دهشیری اضافه کرد: دوازدهم بهمن سالروز ورود امام خمینی رحمه‌الله علیه به کشور و آغاز دهه فجر است که باید یک بازخوانی از شعائر، خدمات و دستاوردهای ملت و مردم که با هدایت امام راحل یک حماسه بزرگ به نام انقلاب اسلامی ایران را خلق کردند، انجام شود.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.