حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • «اعتکاف» بابی که خدا برای مسلمانان گشود
    06 بهمن 1402 - 21:01
    شناسه : 5552
    نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: خداوند باب اعتکاف را به روی مومنین گشوده و شاهدیم که جوانان و نوجوانان استقبال خوبی از آن داشتند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    چهارمحال و بختیاری _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه شهرکرد برگزار شد، گفت؛ بشر از ابتدا به گریز از حق و گرایش به باطل مبتلا بوده است و همه انبیا الهی وظیفه هدایت انسان را در این زمینه داشتند.

    وی تصریح کرد: بشر جز دو راه حق و باطل راه دیگری ندارد که از خدا و شیاطین نشأت می‌گیرد و انسان در انتخاب آن آزاد است، اما نتیجه این انتخاب یکسان نیست.

    امام جمعه شهرکرد با اشاره به برگزاری اعتکاف در سطح کشور یادآور شد: خداوند این باب را به روی مؤمنین گشوده و شاهدیم که جوانان و نوجوانان استقبال خوبی از آن داشتند.

    نکونام بیان کرد: امروز غزه نیازمند دعای ما است و نابودی استکبار و صهیونیسم به دعای همین جوانان و نوجوانان محقق می‌شود.

    نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به سالروز حمله ددمنشانه گروهک‌های تروریستی به شهر آمل گفت: دشمنان به دنبال آن بودند که شهر را تسخیر و ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کنند، اما مردم وقتی دشمن را در اطراف خود دیدند در جای جای شهر سنگر ایجاد کرده و از شهر، انقلاب و نظام دینی خود دفاع کردند و ضربه محکمی به دشمن زدند.

    مردم ایران در مقابل دشمن ید واحده می‌شوند

    وی یادآور شد: همه مردم ایران در طول سال‌های گذشته ثابت کردند که به دشمن میدان نمی‌دهند و در برابر دشمنان ید واحده می‌شوند.

    نکونام افزود: این روزها سال‌روز قرارداد ننگین «کمپ دیووید» میان مصر و اسرائیل است و مصر با وجود اینکه اسرائیل به هیچ کدان از تعهدات خود عمل نکرده به بهانه این قرارداد گذرگاه رفح را به روی غزه بسته است.

    امام جمعه شهرکرد بیان کرد: در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم این دهه باید از زوایای مختلف مورد توجه قرار گیرد و از بیان ابعاد معنوی انقلاب نباید غافل شد، امدادها و نصرت‌های اللهی بسیاری به کمک انقلاب آمدند و باید معجزات صورت گرفته در پیروزی انقلاب بیان شود تا مشخص شود این انقلاب یک موضوع عادی نبوده است.

    وی بیان کرد: مردم به یاری انقلاب آمدند و خدا هم دست شاه و آمریکا را از این کشور کوتاه کرد، در هشت سال دفاع مقدس نیز مردم ایستادگی کردند و خداوند دشمنی را که آمده بود تا کشور را چند روزه نابود کند بازنده میدان کرد، در ترورهای صورت گرفته در این کشور باز هم مردم خم به ابرو نیاوردند و خدا به ملت ایران عزت بخشید.

    جواب مردم به همه فتنه‌ها نه بود

    نکونام به انواع فتنه‌های صورت گرفته در کشور اشاره و بیان کرد: جواب مردم به همه این فتنه‌ها «نه» بود و خداوند نیز به ملت ایران ابهت بخشید و این‌ها نمونه‌هایی از نصرت اللهی هستند.

    نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در آستانه انتخابات قرار داریم، به فضل پروردگار مردم در همه شرایط انقلاب را تنها نمی‌گذارند همان‌طور که قبلاً نیز نظام را یاری کرده‌اند.

    نکونام گفت: مردم می‌دانند انتخابات چقدر در تحکیم پایه‌های نظام مؤثر است و حضور فعالی هم خواهند داشت، امروز مردم شاهد هستند که رئیس جمهور چطور با ایثار و فداکاری در عرصه، خدمت‌گزار مردم است.

    وی گفت: مردم انتظار بجا دارند، کندی موتور فعالیت در برخی از امور برای مردم سوال است، در برخی از امور به مطالبات و تذکرات پاسخ اقناعی داده نمی‌شود، از این نمونه در استان هم وجود دارد.

    امام جمعه شهرکرد امیدآفرینی در شهرها و روستاها را ضعیف دانست و یادآور شد: با جلسه و ارشاد کاری از پیش نمی‌رود، اقتضای شرایط امروز بیش از این رفت و آمدهایی است که صورت می‌گیرد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.