حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف باید تأثیر ماندگار بر دانش‌آموزان داشته باشد
    06 بهمن 1402 - 5:40
    شناسه : 5359
    آیت‌الله مهدوی: آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: محتوا و کیفیت در اعتکاف بسیار مهم است و پس از سپری شدن زمان مربوطه اعتکاف باید روی جوان تاثیر ماندگار گذاشته باشد.
    منبع : خبرگزاری رسا

    اصفهان _ ستاد مرکزی اعتکاف: آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست معاونین پرورشی، نواحی و مناطق استان اصفهان گفت؛ قرآن کریم در ۳ آیه ابتدا بر تزکیه و سپس بر تعلیم تأکید کرده است لذا وظیفه سنگینی در حوزه پرورشی بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد.

    وی ادامه داد: نمره دانش‌آموزان بر اساس درس است و دانش‌آموز به سمت‌وسوی کسب علم سوق داده می‌شود، درحالی‌که در خصوص امور تربیتی این‌گونه نیست؛ پرورش موضوع بسیار مهمی است و اولین مرحله آن تقویت ایمان است.

    آیت‌الله مهدوی با اشاره با سوره اسرا مهدوی تأکید کرد: تقویت اعتقادات بر روی رفتار انسان اثر می‌گذارد و انجام واجبات و ترک محرمات را به دنبال دارد.

    امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: روحیات و عادات نسل جوان را باید شناسایی و چالش‌هایی نظیر غضب، عجله و… را باید برطرف کرد؛ برای رفع مسائل باید نسبت به مشکلات نوجوانان و جوانان آگاهی لازم داده شود چراکه تمام عادات بد انسان از دیدگاه اسلام قابل معالجه است.

    عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تعلیم احکام به دانش‌آموزان جهت تعالی آنان ضرورت دارد و اعتقادات باید در دانش‌آموزان به عمل بنشیند و ایمان دانش‌آموزان پله‌پله با هدایت درست می‌تواند به‌یقین برسد.

    آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: تلاش بسیاری در حوزه تربتی صورت‌گرفته است و تشکر می‌کنم؛ محتوا و کیفیت در اعتکاف بسیار مهم است و اعتکاف باید بر روی جوان پس از این رویداد اثر ماندگار گذاشته باشد.

    امام‌جمعه موقت اصفهان یادآور شد: دانش‌آموز را باید بتوان قانع کرد که ایام‌الله را بداند و در مناسبات ملی نظیر ۲۲ بهمن و دهه فجر حضور فعال داشته باشد.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.