حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف دانش‌آموزی، بهترین کار فرهنگی برای ساختن نسل آینده است
    03 بهمن 1402 - 10:18
    شناسه : 4938
    معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد: حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان در مراسم معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف دانش‌آموزی اقدام فرهنگی بسیار پربرکتی است که می‌تواند زیرساخت‌های فکری دانش‌آموزان را برای ساختن نسل آینده اصلاح کند.

    کهگیلویه و بویراحمد _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگویی رسانه‌ای، با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۱۵۵ نفر برای آئین معنوی اعتکاف نام‌نویسی کردند، گفت؛ از این تعداد، هزار و ۵۹۰ نفر دانش آموز و بقیه افراد عمومی هستند.

    معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت بهره‌برداری حداکثری و بهینه از فضای معنوی اعتکاف اظهار کرد: باید همه تشکل‌ها و سازمان‌ها برای برگزاری پرشور و باشکوه این آئین معنوی تلاش کنند.

    حجت‌الاسلام موسوی‌نیا در ادامه با بیان اینکه آئین اعتکاف می‌تواند خلاء معنوی جامعه را پر کند، بیان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی در این راستا برای معتکفان در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به سخنرانی‌های مذهبی و بصیرتی، محفل انس با قرآن و حلقه‌های معرفت اشاره کرد.

    وی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان در آئین معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف دانش‌آموزی اقدام بسیار پر برکتی است که هم می‌تواند زیرساخت‌های فکری دانش‌آموزان را اصلاح کند و دانش‌آموزان بیشتر با فضای دینی آشنا شوند و هم اینکه بهترین کار فرهنگی برای ساختن دانش‌آموزان و نسل آینده کشور است.

    حجت‌الاسلام موسوی‌نیا عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند در آئین معنوی اعتکاف شرکت کنند تا سوم بهمن‌ماه می‌توانند برای نام‌نویسی به مساجد و مدیریت مدارس مراجعه کنند.

    معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تاکنون هیات امنای ۸۰ مسجد در استان، آمادگی خود را برای برگزاری آئین اعتکاف اعلام کردند.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.