حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف دانش آموزان با رویکرد جهاد تبیین در مساجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می گردد
    09 بهمن 1401 - 10:56
    شناسه : 1590
    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه: حجت‌الاسلام مجید بهادری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: برنامه اعتکاف برای دانش آموزان با رویکرد جهاد تبیین در مساجد شهرستان کهگیلویه برگزار خواهد شد.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت‌الاسلام مجید بهادری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: ماه رجب یکی از پرفضیلت ترین ماه ها نزد خداوند است که اعمال بسیاری در روزهای این ماه به خصوص در دهه اول ماه رجب توصیه شده است.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه اجرای برنامه اعتکاف برای دانش آموزان معتکف با رویکرد جهاد تبیین خواهد بود، افزود: به همین منظور بنا داریم اعتکاف ویژه دانش‌آموزان را در صورت تصویب با همکاری اداره آموزش و پرور در مسجدهای شهر دهدشت برگزار کنیم.

    بهادری عنوان کرد: برنامه اعتکاف ویژه خواهران در شهر دهدشت در مساجد امام رضا(ع) و نبی اکرم (ص) برگزار می شود و برادران در مسجد صاحب الزمان (ع) این شهر برنامه اعتکاف را برگزار خواهند کرد.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: در بخش‌های دیشموک، چاروسا و سوق هر کدام در دو مسجد میزبان متکفین خواهد بود.

    وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در روستای‌های شهرستان کهگیلویه گفت: این برنامه در پنج روستای تل کوچک، راک، دوریزگان ،فیلگاه و چنگوا که اعلام آمادگی کردند، برگزار خواهد شد.

    بهادری خاطرنشان کرد: دانش آموزان معتکف با برنامه‌هایی مانند اخلاق در نظام تعلیم و تربیت، راه‌های بهره‌گیری از اخلاق نیکو با توجه به قرآن کریم، شرح اعتکاف و رسم بندگی، مراسم جزء خوانی و محفل انس با قرآن، تفسیر، بیان احکام و مسائل شرعی، آشنا می‌شوند.

    وی هدف از تجمیع معتکفان در چند مسجد اعلام شده را برگزاری هر چه بهتر اعتکاف، ایجاد نظم و خدمات رسانی با کیفیت به متعکفین اعلام کرد و گفت: امسال تصمیم گرفتیم با مشورت هیأت امناهای مساجد چند مکان را بعنوان هدف انتخاب کنیم تا مراسم با کیفیت تری برگزار کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.