حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف در کشور به صورت مردمی برگزار می‌شود
    11 بهمن 1401 - 13:02
    شناسه : 1601
    امام جمعه بجنورد: حجت الاسلام رضا نوری امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه تمایل به برگزاری مراسمی همچون اعتکاف در کشور بیشتر شده است، گفت: این اجتماع و رسم دینی در کشور ما کاملا مردمی برگزار می‌شود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام رضا نوری ظهر دو شنبه در ستاد اعتکاف خراسان شمالی که در سالن جلسات دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف برترین عبادت است و پیامبر اسلام (ص) وقتی به دهه آخر ماه مبارک رمضان می‌رسیدند به مسجد می‌رفتند و معتکف می‌شدند.

    وی خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از طولانی‌ترین عبادات است که اسلام به آن سفارش کرده و بهترین فرصت برای خودسازی و آماده شدن برای ماه رمضان و میهمانی خداست.

    امام‌جمعه بجنورد در ادامه افزود: برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی مبلغان و مداحان برای حضور در بین معتکفین می‌بایست به‌صورت متمرکز توسط سازمان تبلیغات اسلامی صورت بگیرد تا وقت معتکفین خیلی گرفته نشود و بتوانند به عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال بپردازند.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری در پایان تأکید کرد: اعتکاف یک اجتماع و مراسم دینی سفارش شده است و کاملاً مردمی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه امروز جامعه نیاز به تبیین و روشنگری دارد، نباید در اعتکاف حس شود که این یک اجتماع حاکمیتی است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.