حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف عامل گسترش معنویت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور است
    17 اسفند 1402 - 8:51
    شناسه : 8229
    معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزت زمانی با تأکید ارتباط کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش معنویت با برگزاری مراسم اعتکاف گفت: برگزاری باشکوه و گسترده مراسم اعتکاف پایان ماه رمضان باید در دستور کار قرار گیرد.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزت زمانی در دیدار از ستاد مرکزی اعتکاف اظهار داشت: تلاش‌های زیادی در سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی و مدیران محترم کل سازمان تبلیغات در استان‌ها و مجموعه دست‌اندرکاران خدوم این سازمان در کشور برای همکاری با اعتکاف و کمک به مساجد محل برگزاری اعتکاف جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف رجبیه سال ۱۴۰۲ انجام شد.
    وی با جمع‌بندی و بررسی نقاط قوت مراسم اعتکاف سال جاری افزود: باید تمام تلاش خود را برای ارتقاء کیفی و کمی مراسم اعتکاف برای سال‌های بعد داشته باشیم تا این نهاد مقدس مردمی بتواند تأثیرگذاری هر چه بیشتر و گسترده‌تری در جامعه داشته باشد
    معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اقدامات ستاد مرکزی در راهبردنگاری و راهبری اعتکاف در استان‌ها قابل‌تقدیر بود و این ظرفیت را دارد که در گسترش معنویت در سطح جامعه و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کند.
    وی به مراسم اعتکاف دهه آخر ماه رمضان نیز اشاره و بیان کرد: مراسم اعتکاف دهه آخر ماه رمضان از سنت‌های رسول‌الله(ص) بوده و باید این مراسم را نیز مانند اعتکاف رجبیه باشکوه برگزار کنیم.
    لازم به ذکر است در پایان جلسه تندیس شعار سال اعتکاف ” اعتکاف؛ معنویت ساز” تقدیم حجت‌الاسلام عزت زمانی شد.
    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.