حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف فرصت طلایی معتکفان برای خلوت با خدا
    06 بهمن 1402 - 5:04
    شناسه : 5346
    آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: ایام‌البیض، فرصت طلایی معتکفین برای خلوت با خدای متعال و خودمان است.
    منبع : خبرگزاری ایرنا

    سیستان و بلوچستان _ ستاد مرکزی اعتکاف: آیت‌الله مصطفی محامی روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه اعتکاف که در سیستان‌ و بلوچستان به صورت محوری در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، گفت؛ اعتکاف فرصت طلایی برای خلوت بین خودمان و خدا هست، در این خلوت باید ببینیم که چه هستیم و با خودمان و خدای خودمان چه کرده‌ایم.

    وی با اشاره به دیدار اخیر خود با اعضای ستاد اعتکاف استان، بیان کرد: در این جلسه به مسئولان این حوزه تاکید زیادی شده تا طوری برنامه‌ریزی کنیم که برنامه‌های جمعی مراکز اعتکاف، حال خلوت و حال ارتباط فردی و قلبی با خدا را در افراد ضعیف نکند و مجال بدهیم تا معتکفان برای خلوت با خدا، خواندن قرآن و ادعیه وقت بگذارند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان، گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار نفر در مساجد استان، معتکف شدند.

    حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی نیز در این مراسم افزود: این تعداد معتکف در حدود ۹۵ مسجد معتکف شدند که این آمار به نسبت سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است.

    مداحی، اجرای گروه سرود صبح ظهور و تلاوت قاری بین‌المللی از جمله برنامه‌های این مراسم بوده است.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.