حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف مسیر تربیت الهی را هموار می‌کند
    17 بهمن 1401 - 10:00
    شناسه : 2411
    امام جمعه کرمانشاه: آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان در آئین اعتکاف، گفت: اعتکاف هدیه خاص خدا برای میهمانان خود است زیرا در این موقعیت واقع شدن سعادتی بلند می‌طلبد و اگر این عبادت در دوران جوانی اتفاق بیفتد ارزش والایی دارد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    آیت الله مصطفی علما شامگاه یکشنبه در آئین اعتکاف دانش آموزان که با حضور تعدادی از دانش آموزان در مسجد عمادالدوله شهر کرمانشاه در حال برگزاری است، از آئین اعتکاف به عنوان موهبت بی بدیل بندگی یاد کرد.

    وی افزود: اعتکاف هدیه خاص خدا برای میهمانان خود است زیرا در این موقعیت واقع شدن سعادتی بلند می‌طلبد و اگر این عبادت در دوران جوانی اتفاق بیفتد ارزش والایی دارد.

    امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف در تمام ایران برقرار است و خوشبختانه افراد زیادی توفیق حضور در این آئین الهی را به دست می‌آورند به گونه‌ای که از یک مسجد در رژیم گذشته، امروزه در بیش از پنج هزار مسجد در کشور به همت شما جوانان سنت اعتکاف برپا می‌شود.

    علما بیان کرد: در عظمت اعتکاف همین بس که بندگانی که توفیق حضور در این آئین را پیدا می‌کنند، با همه وجود خود را در دامن خداوند انداخته و تسلیم اوامر خدا می‌شوند زیرا خداوند از ما صراط مستقیم می‌خواهد، چون این صراط مستقیم موهبت بی نظیری است که حتی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) هم همین درخواست را از خداوند داشته‌اند زیرا این صراط مستقیم در نماز انسان تجلی یافته و باعث می‌شود مسیر زندگی را بر اساس دستورات الهی طی کنیم.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.