حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف یک مکتب عملی تربیتی است
    16 بهمن 1401 - 8:16
    شناسه : 2130
    عضو جامعه روحانیت مبارز: استاد حوزه با بیان این که اعتکاف آثار عملی و تربیتی دارد گفت: اعتکاف یک مکتب عملی تربیتی است و پشتوانه ای برای اخلاق و فضایل فرزندان و جوانان است.

    حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به آثار و برکات معنوی و تربیتی اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف یکی از فرصت های زیبا و سازنده برای همه و به ویژه نوجوانان و جوانان است و بنده نیز در این جلسات اعتکاف به جمع جوانان می روم و از معنویت آنها استفاده می کنم.

    وی افزود: زمانی که یک جوان سه روز فضای خانه را رها می کند و روزه می گیرد و در خانه خدا مشغول عبادت می شود با معنویت نیرو می گیرد و آثار این معنویت را در طول عمر خود می بیند.

    عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که اعتکاف آثار عملی و تربیتی دارد گفت: اعتکاف یک مکتب عملی تربیتی است و پشتوانه ای برای اخلاق و فضایل فرزندان و جوانان است.

    وی اضافه کرد: علاوه بر آن زمانی که جمعی برای عبادت گرد هم می آیند از معنویت یکدیگر نیز کمک می گیرند یعنی زمانی که جمعی عبادت و دعا می کنند حرکت جمعی آنها پاداش جمعی بیشتری خواهد داشت.

    حجت الاسلام و المسلمین رهبر عنوان کرد: در این ایامی که اعتکاف است و جوانان ما در مساجد مشغول دعا و عبادت و نیایش می شوند برای والدین و رفع مشکلات و سرنوشت و آینده خود دعا کنند و به طور قطع ذخیره ای که از این مراسم معنوی بر می دارند برای آینده آنها سازنده، سودمند و منشاء آثار خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.