حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • امسال ۱۶ هزار نفر در استان آذربایجان غربی معتکف می‌شوند
    02 بهمن 1402 - 11:16
    شناسه : 4852
    حجت‌الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بالای ۱۶ هزار نفر در ۶۳ مسجد اهل تشیع در ۱۶ شهرستان استان به آئین اعتکاف بپیوندند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    آذربایجان غربی _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام منصور امامی در گفت‌وگویی با اشاره به شعار اعتکاف امسال گفت؛ شعار امسال “اعتکاف معنویت تمدن‌ساز” است و امسال به صورت ویژه به اعتکاف دانش‌آموزی اهمیت داده شده است و برای اولین‌بار اعتکاف مادر فرزندی امسال در مسجد بازارباش ارومیه برگزار خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه مساجد استان ظرفیت پذیرش از ۱۶هزار معتکف را دارند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالای ۱۶ هزار نفر در ۶۳ مسجد اهل تشیع ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی معتکف شوند که ۳۰ درصد آن را برادران، ۴۰ درصد بانوان، ۱۱ درصد خواهران و ۱۹ درصد برادران هستند و مؤمنین برای ثبت نام به سایت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی مراجعه کرده و ثبت نام می‌کنند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: سال گذشته جهت اعتکاف ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای استان فراهم شده بود که مساجد سلماس و ارومیه در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت و با ۱۰ هزار نفر برگزار شد و امسال نیز در برخی نقاط خوی به دلیل عدم وجود زیرساخت به‌دلیل زلزله سال گذشته، اعتکاف برگزار نخواهد شد و فقط در مرکز شهرستان خواهد بود.

    وی اضافه کرد: در شهرهای سنی نشین برگزاری اعتکاف بر عهده مرکز اسلامی آذربایجان غربی است و در مهاباد و پیرانشهر در دو مسجد اهل تشییع برگزار می‌شود و معمولاً اهل سنت در ماه رمضان اعتکاف را برگزار می‌کنند.

    رویکرد تبلیغات اسلامی مردمی سازی برنامه‌ها است

    حجت‌الاسلام امامی گفت: مهم‌ترین رویکرد تبلیغات اسلامی مردمی‌سازی برنامه‌ها است و مردم به‌صورت خودجوش برگزار می‌کنند و تلاش این است که از ظرفیت مردم برای نیمه‌شعبان استفاده بشود و تبلیغات اسلامی نقش راهبری و هدایت کننده دارد.

    وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو اضافه کرد: هر زمان دوره انتخابات می‌رسد عده‌ای سعی می‌کنند اخباری مبنی بر ناامیدی منتشر کنند و انتخابات یک حق است و عده‌ای تلاش دارند این حق را از مردم بگیرند و کسانی که می‌خواهند مردم را از حضور در انتخابات منع کنند به شعور مخاطب توهین می‌کنند و ممکن است برخی مجموعه‌ها در نظام به درستی کار نکنند اما نظام برای آن راهکارها و ظرفیت‌های قانونی وضع کرده که از جمله آن‌ها انتخابات است که حضور مردم به نفع خود مردم و نظام است.

    مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: حضور در انتخابات و حق رأی، تغییر در جامعه را به نفع مردم فراهم می‌کند و در برخی کشورها جزو تکالیف مردم آن کشور محسوب می‌شوند و اجازه نمی‌دهند کسانی که در آن کشور به‌عنوان تابع زندگی رأی دهند.

    حضور در انتخابات و حق رأی، تغییر در جامعه را به نفع مردم فراهم می‌کند

    وی ادامه داد: اگر به انتخابات با دیدگاه قوانین بین‌المللی نیز نگاه کنیم، انتخابات یک مسئله جدی است و جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی است که حضور و نظارت و توجه مردم مورد توجه قرار گرفته است و در هیچ تاریخی قبل از انقلاب اسلامی به رأی و نظر مردم اهمیت داده نمی‌شد و ممکن است اعتراض و انتقادی به برخی مجموعه‌ها داشته باشیم اما این دلیل نمی‌شود که از حق خود بگذریم و لذا رسانه در جهت ایجاد امید و مقابله با پمپاژ یأس نقش مهمی دارد.

    حجت‌الاسلام امامی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام ۲۲ بهمن قرار است با همکاری برخی مجموعه‌ها و نهادها، اتوبوس‌های کافه گفت‌وگو در سطح استان در مدارس برگزار شود و اساتید و مربیان قرار است با حضور در مدارس به سوالات دانش آموزان جواب دهند و این حرکت از هشتم بهمن شروع می‌شود و تا ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت و حدود ۱۰ هزار دانش‌آموزان تحت این برنامه قرار خواهند گرفت.

    وی عنوان کرد: تجلیل از روحانیون معمر و پیشکسوت در برنامه تبلیغات اسلامی خواهد بود و همچنین نشست‌های بصیرتی و دینی با هماهنگی مساجد جهت ترغیب مردم به حضور در انتخابات و تبیین پیشرفت‌های کشور برگزار خواهد شد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.