حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برای افزایش برکات ماندگار اعتکاف برنامه‌ریزی شود
    23 آذر 1402 - 14:24
    شناسه : 4088
    رئیس ستاد اقامه نماز کشور: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه برای افزایش برکات ماندگار اعتکاف نیاز به برنامه‌ریزی است، گفت: تصحیح اقامه نماز، تصحیح قرائت قرآن کریم و پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی مومنان، از جمله فعالیت‌های مهم دینی است که می‌توان در ایام اعتکاف انجام داد.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در پیامی ویدیویی به هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور گفت: اعتکاف یعنی خلوت کردن برای خود؛ انسانی که دائماً گرفتار است، وقت و فرصتی را برای فکر کردن و بازگشت به خود نیاز دارد.

    رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: اعتکاف از اعمال مهمی بود که قبل از انقلاب تقریباً فراموش شده بود؛ اما الان در سایه جمهوری اسلامی اعتکاف مطرح شده و در سراسر کشور برپا می‌شود که بسیاری از معتکفین نیز نسل نو هستند.

    وی بیان کرد: اگر ما فرصت اعتکاف را از دست دهیم، ممکن است روز قیامت غصه بخوریم؛ در قرآن کریم خداوند به حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل (ع) می‌فرماید که مسجد الحرام را برای نماز و اعتکاف مومنین تطهیر کنند.

    قرائتی با بیان اینکه برخی کمبودها را می‌توان در اعتکاف جبران کرد، افزود: برخی که قرآن را به صورت صحیح تلاوت نمی‌کنند، می‌توانند از فرصت اعتکاف استفاده کرده و در آن سه روز تلاوت صحیح قرآن را یاد بگیرند.

    وی اضافه کرد: اگر کسی در صحت نماز خود شک دارد، می‌تواند از ایام اعتکاف استفاده کند و از روحانیون حاضر در مراسم اعتکاف اقامه نماز صحیح را آموزش بگیرد.

    رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: رفع شبهات راجب دین، اخلاق، اعتقادات، انقلاب و… نیز از دیگر برکات اعتکاف است که ستاد مرکزی اعتکاف می‌تواند در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشد.

    وی گفت: ارائه مشاوره‌های فردی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی، اخلاقی و… از دیگر برکاتی است که می‌توان برای مومنین در ایام اعتکاف در نظر گرفته شود.

    قرائتی مطرح کرد: عمده اعتکاف برای یاد خدا بودن است اما در سایه اعتکاف می‌توان ضعف‌های انجام اعمال دینی انسان را نیز برطرف کرد؛ در صدر اسلام همه امور مسلمین در مسجد انجام می‌شد، فلذا بهتر است از ایام اعتکاف برای رونق مساجد استفاده کرد.

    وی با اشاره به اینکه مراسمات اعتکاف‌ بایستی چند منظوره و با کمال در سراسر کشور برگزار شود، افزود: طوری برنامه‌ریزی‌ها انجام شود که برکات ماندگار این عمل معنوی بسیار باشد؛ دعاکردن و نیایش در اعتکاف بسیار مهم است؛ برای خود، خانواده خود، همسایگان، نظام جمهوری اسلامی، عموم مسلمانان دعا کنید و لازمه مستجاب شدن دعاها نداشتن کینه در دل است.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.